Sunday, February 13, 2011

mari menabung....


dah dua hari tak update blog....
bila time weekend rasa malas..sebab time tu la nak keluar..nak jalan-jalan..:)

hari ni mood blog datang balik...
insyaAllah dengan perasaan yg penuh dgn semangat...
cewahh..poyos la...


hari ni jugak...
macam-macam berlaku...
(ala...apa melalut nih...madihah...please..entry apa di atas tu..)
hehe...ala..nak citer ckit aje..
ok tak??


ok..sambung...
perkara 1st : pagi-pagi nak sidai kain, bila nak keluar sidai kain must kena kunci pintu..
pintu pulak sliding door....klu tak kunci...maknanya saidatul akn buka..
so macam biasa saye kunci..
guna kunci pendua yg baru saye buat hari tu..
masa nak kunci sgt mudah..abis je jemur kain...nak masuk rumah..tetiba tak boley buka pintu..

Allah...camne nih...
hampir stgh jam saidatul terkurung..
but syukur sgt last boley bukak..
time tu ibu rasa cuak....
tapi anak ibu...amboi selamba dok gelak tengok BARNEY...tapi nasibla....hehe..


perkara ke2: ibu nak basuh cloth diaper (CD)...
sbb saidatul baru sudah berak..
sekarang ibu dah start ajar saidatul and bawa saidatul basuh berak dalam jamban..
masa ibu tgh syiok basuh CD saidatul yg di penuhi dgn berak
budak kecik ni pun nak membantu..siap tlg pggkan paip..
hehe..seronok tgk dia membantu..
dah boley jadi anak dara ni..
ibu sgt sayang saidatul..
atta....must atta happy dengar kan???



haha...dua perkara je..takder lebey-lebey...
saje impost lebey-lebey..
okay-okay berbalik pada story ye..


actually nk bercerita ttg budak kecik nih..
saye and hubby dah start ajar si kecik ni menabung...
kena ajarkan..kalu tidak bila besar ssh jugak..
takut jadi pemboros macam ibunya..:)


Alhamdulillah dah buka dua akaun utk saidatul..
TABUNG HAJI & AMANAH SAHAM WAWASAN..
untuk masa depan saidatul..
hope bila dah besar saidatul akan teruskan menabung..


sekarang saidatul dah ada tabung sendiri..
tapi share dengan atta..hehe..
hope sebelum atta balik..
tabung tu akn penuh...







tabung saidatul & atta....
actually atta punya....







wah...clever gal..
pandai letak coin sendiri..
gud gal....









bila dah besar kena menabung tau..






hehe..kami purple...
time go to tesco....

hehe..macam ungunya cinta pulak...







jom layan video nih..
budak kecik tengah simpan duit dalam tabung...











have a nice day...
jom pakat-pakat beriadah...






asslammualaikum...


Thursday, February 10, 2011

dah sampai bintulu..:)

selalu perasaan tak camnih.
rindu tu biasa-biasa aje..
tapi sejak dah keje bertukar..
rasa rindu pada incik nizam bertambah-tambah..
sbb dia agak busy sekarang utk calling-calling..
tapi dia tak pernah lupa untuk hantar email...
bila sampai port mana-mana dia tak akan lupa dua beranak nih...

thanks so much my lover..
ma and saidatul sangat hargainya..
even pa sangat busy tapi pa tak pernah lupa kami...


hari ini pa sampai di port bintulu..
ma and saidatul sangat-sangat happy..rasa macam dah lama tak jumpa..
padahal baru nak masuk 2bulan...
ada berapa bulan lagi ye pa nak balik darat??..:)


kenapa hari ni terasa emo..
terasa kesedihan melanda diri.
bukan sebab pa lupakan kami..
pa sentiasa ingat kami berdua,mummy and ayah kan??
mana mungkin pa lupa kan??
tapi hati ni aje perasan yg bukan-bukan..iyer tak??

sepatutnya kena fikir yg positive..
baru hati tenang..iyer tak???
****('',)****



hari ni jugak dapat call incik nizam..
rasa lega..semuanya hilang bila dengar suara dia..
like suara ajaib..hehe..
suara pa ceria di corong telephone...
itu yg kami nak..kami tak nak pa tension di kapal...
alhamdulillah kali ni pa masih bersama-sama anak kapal
yang ceria-ceria..
yang gila-gila..
baru happening nak wat keje kan???
alhamdulillah...



doa kami sentiasa mengiringi pa di sana..
walaupun hanya doa..tapi kami tahu pa merasainya di sana...


jaga diri baik-baik tau...



jom layan anak pa nyanyi...
lagu satu bangsa...
she like very much....
memang anak malaysia...hehe...





sempat lagi nak masukkan dalam mulut..hehe..
memang kena pantau betul-betul..





video ke2...saidatul tgh ngaji..
hehe..ibu baru sdh ngaji..
tiba-tiba dia pun nak ngaji..
alhamdulillah..moa terang hati anak kita..amin..










selamat menonton....
dah mula macam mls nak letak picture..hehe..
tapi atta lebey suka kan...
layan aje ye....








assalammualaikum wat semua kawan-kawan...
salam jumaat yg penuh barakah...

saidatul happy...ibu pun happy...

macam-macam reaksi saidatul tunjukan pada ibu..
tapi ibu tetap layan aje...
nak tergelak pun ada...
suka la bila tengok saidatul ceria camni..
ibu suka...ibu suka...ibu suka...



nak tahu apa reaksi si kecik ni????
apa kata kita layan video nih..


untuk suara-suara garau yg ada dalam video nih..
tlg abaikan ye...
biasala.nak main dgn anak..hehe..

nak wat suara manja..nanti ada hamba-hamba Allah kata..
saya seorang hipokrit plak..
ngada-ngada lah...
macam-macam kan kerenah manusia ni..
tak apela..ampunkan dia ya Allah..



alamak..lari tajuk.dah..tak yah bangkitkan hal camtu lagi..
malas den nak update nanti...hik.hik..


hidup kena ceria selalu.
SMILE...


minta maaf ye...ada video yg terbalik ckit...
jadi terpaksa memaksa atta dan kawan-kawan semua
pusingkan pc masing-masing ya..
jgn sampai sakit leher sudahla..




















video ni di ambil tghari tadi..
kami berdua tengoh boring..
layan aje budak kecik nih..

sambil baca buku....
kalau tenung betul-betul..saidatul baca buku terbalik..hehe
dah letey dia tidur sambil tertonggeng...
mulut tu asyik ga..pat...(tiga, empat)

nampak wajah dia rindukan atta...kan??
atta..saidatul dah pandai sebut atta..kdg ta..ta...fasih tau...









ampun lagi sekali ye...
sakit tak leher ..hehe..

ada saper-saper leh ajar saye cara edit video..
sila share ye...

*tengok tu..tali skipping pun jadila utk dia*
siap leh wat telephone lagi...hehe...


okay lor ..rasanya cukupla utk hari ini santapan dan tatapan semua..
special dedicated utk suami tersayang...Said Nizam...hope pa happy nengok princess pa skrg..
di usia nak mengjangkau 17 bulan..saidatul baru ada 4 btg gigi...hehe..




salam petang semua...jom beriadah...




assalammualaikum...

Wednesday, February 9, 2011

suka + gembira....


entry macam-macam kan??
hehe....tapi layan aje la ye......


cerita last week punya...
agak basi tak??
kalu saye tak kasi tahu...mana kawan-kawan tahu cerita basi kan...ahaks..



cerita ceritun semuanya tentang kami-kami yg sedia ada...
jgn boring na...
11hb bakal tiba..jd kena update laju-laju...
sebab tuan besar balik nak tengok...








saidatul nak masuk 17 bulan....
dah ada gigi ke???
dah ada la..nak tahu???
baru 4 batang gigi..itu pun baru tumbuh..hehe...
ibu mula takut....
takut kenapa erk???
hehe..lu fikirla sendiri...





macam-macam reaction muka yg di tunjukkan..
bila ibu cakap..show ur teeth..camtu la rupanya...nmpk gigi bawah dulu..hikhik..
ada gaya bg bear minum air...susukan bear...dodoikan bear...
macammana ibu buat dkt saidatul...
camtula saidatul buat dkt bear tu..






orang cakap saidatul tak macam budak sthn lebey??
iye ke???..tapi di mata ibu....saidatul tetap baby selamanya..
dan...selamanya ibu dan atta sayangkan saidatul...








time ni on the way nak balik sg petani..selepas antar makteh balik ke kolej.
time ni ibu drive..so maklang la kena layan...
nasib ada bekalan....haha..


huh..time ni jalan bukan main jam...biasalah.pakat-pakat dah abis cuti..CNY
budget sampai awal..
lastly sampai dkt 9.30pm..ohh..so tired...






haha....ni kamik2 yg sgt happening..
ibu melaram sun glass maklang...
saja pakai hanya utk bergambar....


adik-adik ibu yang sentiasa menemani ibu & saidatul di kala atta jauh berada di laut...
thanks so much kerana sudi temani kami....
jasa kalian sangat-sangat di hargai....







okay lor...dah banyak bercerita...time to rest n sleep now..
apapun sangat happy bersama insan-insan tersayang...

kalau ada incik nizam...pastinya lebey bermakna..
kan pa...we mish you a lot sayang..
(bila bold kan...rasa lebey bersemangat...hehe..)









p/s : pa....tq sayang reply email ma..wah hari ni sgt happy..total dapat 7 email dari pa...love you..love you....love you....gud nite......




assalammualaikum..


Sunday, February 6, 2011

selamat pengantin baru....


selamat pengantin baru
buat munirah & hafidz , rosni & huzaimi ,anak dato n datin, mat n wife
..minta maaf..cek terlupa nama sebentar..hehe...


sabtu lepas..huh...mmg superb la..
sekali ada 4 wedding.same day...but diff place...
BALING,ALOR SETAR, SG PETANI..
but rumah dato and datin tak dapat nak attend sebab kami agak rushing..
mana nak patah balik ke Baling.take time tu..penat..



tapi apapun..makanan memang best
air sirap yg sgt di rindui..hehe.(di umah tak ade...)
ayam berempah,acar nanas,gulai daging+batang pisang, daging masak kurma..
huh..dgn nasi minyak..
dah lama ngidam..bila ada depan mata..hentam betul-betul..ahaks..


berat saye??
tak yah tanya...memang naik sangat-sangat..huhu...




jom kita layan picture-picture sekitar majlis perkahwinan di sana...
layan...zassss...








my cousin..
munirah & hafidz..
wish both of you happy forever...amin..







bersiaran langsung di masjid Al-ghufran Alor Setar..
05 february 2011...






udah selesai akad nikah..
sekali lafaz...munirah sah menjadi milik mutlak kepada hafidz...
tahniah..

pss...pss...lepas ni leh buat anak..ahaks..






rombongan pihak perempuan & pihak lelaki...






kami yang sentiasa ceria..
saidatul blurr je...






di rumah pakngah & makngah(family munirah)









seisi bergambar tak akan di lepas begitu aje...
bukan senang kan..bila dah jumpa ramai-ramai...





kenduri ke 2..
di Baling Kedah...
kami sampai pun dah pukul 4pm..
tapi lauk still ada..
di kampung best lauk-lauk..
berselera saidatul and ibu makan..
hehe...



rosni & huzaimi..
05 february 2011
both of them keje gov..


cweet sgt pengantin perempuan kan..
lembut je orgnya..




and last picture...









budak kecik yg terlampau..ahaks..
sporting sangat...
cool ja time makan kenduri...
even panas terlampau..tapi kami tetap happy...









okay..sudah abis entry majlis kawin nih..stop sudah makan kenduri...
ada lagi tak kenduri erk pasni..tetiba lapar lagi..ya Allah.nafsu apakah ini???.........:)




p/s : minta maaf..picture-picture semuanya kabur sikit..camera kami camera buruk aje...hehe...




...........incik nizam...ibu dgn saidatul kangan bangat sama kamu...sihatkah incik nizam di sana....love you.....

Thursday, February 3, 2011

virus......

STOP : c000021a [Fatal System Error] the windows logon process system process terminated unexpectedly with a status of 0x0000034 (0x00000000 0x00000000)






mesti pelik kan??? tetiba letak picture ntah apa-apa nih...
tgh tension memikirkan problem ni...tak sangka selama guna laptop ni..saye masih jahil....rupanya baru saye sedar..banyak yang perlu saye pelajari..tapi saye hanya tahu basic aje..lebey dari itu..mmg down....huhu..


berlaku tengahari semalam..time tu baru aje sudah memasak..bila dah sudah memasak must nak duduk depan lappy...sambil tgh update blog...sambil tengok email..wah...macam hairan pulak bila saye terima satu email SUB:POS EXPRESS PARCEL NB12405...dalam hati....(aku ada order barang ke??..) email yg di hantar berbunyi camni : dalam bhs melayu yer..saye ada menerima parcel..tapi tak di beritahu dari mana..alamat yg di beri salah..jadi mereke minta saye ke kaunter pejabat pos untuk kutipan barang..


tanpa fikir apa-apa..saye terus buka....damn!!!!..abis...semua hilang...data-data penting saye..picture kenangan saye bersama husband tersayang..picture saidatul sejak di lahirkan..video....semua hilang...rasa nak nangis..macam blurr seketika..tetiba pulak...dia scanning sendiri..then...PUP.....terus padam...bila on balik....



macam ni lah kuarnya...nak suruh shutdown...dah tak boley buat apa..



actually pemberian dari incik nizam...:(

incik nizam..maafkan ma ye..tak terniat pun nak rosakkan lappy nih..
i swear...unsuspected that's matter akn jadi camni..
kalau masa boley di putarkan balik..
saye sumpah tak akan buka...tak akan buka...
benci...tension...



hopefully back to normal nnt after hantar ke kedai computer..ada jugak yg share di wall FB...pas jadi camtu.mmg dah tak boley on..adoila..sedeynya..ada sape-sape yang pernah jadi macam situasi saye..please share..how to solve..



nasib ada lappy lain..guna yang ada..and remember madihah..dont open benda yang pelik-pelik...yang tiba-tiba dtg dlm email kita..pesanan dari adik saye...ok..ok..tak buat dah...


jomla layan picture budak kecik nih..release tension kejap kan...Allah nak menguji..asyik ber facebook aje..dia bg cubaan camni..so..coolkan hati..istighfar banyak-banyak...




wajah yang selalu menceriakan hati ibu dan atta..
ibu sayang saidatul...mmuahsss...





ibu pun nak inter frame jugak..
at tesco..
baju zariya muslimah..online..nak promote dkt kengkawan..
kain yg sedap di pakai..tak tebal..cotton..sejuk aje..cari beliau through facebook ye..
Faizah Nasa







budak kecik ni suka capture picture sendiri tau..
sometime leh pulak rakam video diri sendiri..
ala..dah hilang semua tu....VIRUS jahat kacau....uwa............






nasib ada budak kecik nih...
buat ibu tersenyum...
buat ibu cool balik...
I LOVE YOU SO MUCH.....







bye semua..nak bersiap ke alor setar..ada kenduri..
today is makan time...ada 4 kenduri tu..haha....guarantee berkilo-kilo naik..tak apa..bukan senang nak ada kenduri kan...lagipun cek ngidam nak makan nasi minyak...?????






assalammualaikum..........

Muhammad Afiq Rayyan..

salam hari jumaat semua....
watpe tu????...dah masak ke belum???...
better makan awal ye....nanti perut masuk angin...:)


hehe..entry hari ni still kisah yang lepas...bosan pulak..tapi dalam rasa bosan....saye suka....:)
tengok entry di atas ye...citer budak kecik....yg baru di lahirkan....sangat fresh..sangat bau wangi...i like the smell..Muhammad Afiq Rayyan...nama di beri oleh kedua org tuanya......nama yg sggh indah....Rayyan tu nama Syurga tau...


last week saye bersama kaum kerabat singgah kejap ke rumah my bff..Asilah namanya...berkawan sejak dari form 5 until now..actually she young from me....biasalah sama-sama ambil SPM 2x..(tak pandaikan..kena ulang lagi la....)orang sungai petani jugak..ayah beliau bekerja sama-sama dengan arwah mak and my stepmother..jadi kami ni dah rapat sgt....maknya pulak sangat peramah..leh siap melawak lagi..suka....:)




nak tengok picture kan??..must malas nak baca my entry kan....apa bley buat kan...dah nasib badan..(ya Allah apa kena mengena pulak nih....)jom kita layan picture..satgi lari tajuk lagi...huhu




fresh from heaven kan....



muhammad afiq rayyan....
di lahirkan pada : hari isnin
pukul : 5.02am
seberat :2.57..
di hospital Sultan Abdul Halim...



hidung pacak macam ibu dier....
sorry pic ibu asilah tak dapat di letakkan..
memandangkan beliau tgh berpantang kan...
kena hormat la...iyer tak??



rasa macam nak tambah baby tahun depan...hehe...gatai no...








saidatul suka baby..tapi tak berani pegang..
cium boleyla...





hehe...saidatul kena practice dari sekarang...
pasni dah tak boley jealous-jealous tau..
nak kena jadi kakak...




(atta tengok statement ni must senyum sampai ke telinga aje..)





me...afiq....ecah...




tadi baru borak dgn ibu afiq....hari ni afiq baru 10 days...berat dah 3kg...gud job sayang...moga membesar dgn sihat ye nak....






okayla lorr.....nak stop dulu..nak solat then nak kuar jap..
slmt berhujung mggu..and hope belum terlambat...nak wish...SLMT TAHUN BARU CINA buat semua yg berbangsa cina...






assalammualaikum...
Related Posts with Thumbnails