Wednesday, December 7, 2011

indahnya....:)



plan kali ini menjadi..
dah banyak hari berjanji dengan adik-adik nak pi makan...
hari ini tetiba semuanya berlaku dengan baik..dapat makan ice cream and dapat makan bersama kami 4 beradik..


abang sibuk dengan part time keje dia.....so kami tak ajak..takut dia sibuk...:)


lepas solat isyak kami gerak ke tempat yang nak di tuju...
kita pekena ice cream di YOGO GOYO...
rasanya post sebelum ini saye ada story pasal tempat tu..YOGO GOYO..dulu tutti frutti...
sekarang dah berubah..tapi flavour dia tetap sama..sedap...tambah yogurt masam..huh..




jom layan picture kami...seronok sangat..kalau ada incik nizam..lebey extra seronok..
dia suka kalau bab makan..bab berjalan..hehe..











yogo goyo ice cream yogurt..
siang-siang orang tak ramai..
tapi malam memang ramai..seronok...









ice cream yogurt..
pelbagai perasa...











makteh sampai nak tambah-tambah..
hehe..simpan duit banyak-banyak..
kita mai lagi..hehe..
takleh kerap-kerap leh botak.....















ibu dengan sadiatul...
saidatul syiok sangat..siap pilih apa yang dia nak...













krismas dah tak lama..
so diaorang buat theme sempena har krismas..
ceria jugak....












maklang dengan saidatul..
senyum puas hati dapat makan ....











anak atta makin naughty..
suka sangat dia makan ice cream..
senyuman nakal buat atta yang jauh di sana...
we love you atta..:)














dah selesai makan...
nasib ada orang nak tolong tangkapkan gambar kami berlima....
terima kasih....










dah dapat makan yogurt ice cream...rasa puas hati..
kuar dari YOGO GOYO..adik-adik cakap lapar lagi...
biasa la..benda yang bukan mengenyangkan..hehe..

so terfikir nak pekena yang taw foo....(betoi ka eja...redah aje la..)
memang dah lama tak makan..
rindu pulak dekat incik suami..sure dia pun rindu nak makan-makan camni..
kami laki bini memang suka makan...hehe....


kami just makan-makan dekat area rumah je..
rumah pulak dekat dengan pekan..dalam 10 minute dah sampai..:)
kami makan di jalan besar..kalau kawan-kawan datang ke Kedah..
nampak je jam besar di tengah jalan..di situ ada kedai makan..berderet-deret kedai makan..
nak makan apa..semua ada..cuma ikan bakar tak ada lah..hehe..
nak makan sila ke tanjung dawai..sedap gak di situ..






ramai jugak orang di kedai dia..
memang famous jugak..
makanan dia memang banyak..
tak kedekut..:)














haha....tengok..tengok..
nak ambil bau tak boley kan ??
tengok je la ye...
ada yang taw foo....
ada nasi putih dengan paprik...
ada kuehtiow lakna...
ada nasi goreng kampung..






Alhamdulillah..kenyang perut kami...:)




jumpa lagi....:)

Saturday, December 3, 2011

tesco..







(cerita yang di simpan sekian lama..baru nk post hari ini..sudi-sudi la membaca ye..)

hari ahad camni semua orang lepak di rumah....
ada yang attend wedding function..
bulan december ni bulan orang berkahwin..
so..every weekend sure ada je kenduri kendara..


bagi orang utara yang keje dengan gomen semestinya hari ini hari bekerja..
dan ada jugak yang keje swasta keje di minggu kedua dan keempat...normal la kan...


semalam banyak kenduri yang kena attend..
lebey kurang tiga kenduri....tapi sempat pergi dua je..
dah letey keje makan je..hehe..pagi tu dah hentam nasi lemuni dua pinggan..

malamnya pulak kami adik beradik ke tesco..
temankan adik cari barang-barang nak bawa ke POLISAS 19 december ni..
tahniah buat makteh dapat melanjutkan pelajaran ke POLITEKNIK..


dah abis mencari barang...tetiba perut lapar pulak..nak makan...nak makan..hehe..
plan asal nak ke A & W....lastly tukar port sebab tengok iklan di TV dah ada ayam spicy di KFC..
saye tak berapa gemar ayam KFC perisa tomyam..
rasa tak syahdu bila makan..

time di depan kaunter KFC..orderla snack plate..
kuciwa sungguh rupanya tak semua tempat dah ada ayam spicy..tension betoi..
lastly just ambil nugget n milo ice je...

adik-adik ikut suka depa nak makan apa..hehe..









budak kecik ni makan nugget dengan kentang je...:)
yang tu dah cukup untuk dia..
bagi macam-macam nanti..kucar kacir la jawabnya..hehe..











dengan pakcik shahirul....
saidatul memang sangat okay dengan pakcik shahirul..:)











three sibling...
20-26-30...
siti ai ' ishah, nurhani and me.....











saidatul dengan pakcik-pakcik handsome..
pakcik shahirul + paksu udin + pakngah zaim....












anak kesayangan ibu dan atta..
we love you sayang..
moga menjadi anak yang solehah...














buat atta tersayang...
tengokla anak dara atta yang makin comel ni...
dah besar...makin banyak akal....hehe..









bye..bye..mcD dah kuarkan prosperity..sempena raya cina kan..
sedapnya....i like very much...nanti nak pi makan ....yuhu...




Thursday, December 1, 2011

berdua je..



hari ini dah hari jumaat...
dah masuk bulan december...02122011...
bulan depan dah masuk tahun baru 2012..

kalau ikut kalendar islam..kita dah pun masuk tahun baru..
sekejap je masa berlalu..
moga tahun 2012 memberi satu sinar yang lebey bermakna buat diri saye..


time macam ni tak der sape di rumah..
adik lelaki pergi jumpa kawan-kawan..
adik-adik perempuan pergi Alor Setar...jumpa kengkawan diaorg..

tinggal ibu dengan saidatul je di rumah..
hari ni jugak nak bawa saidatul ke klinik..
nak check sekali lagi pasal campak saidatul yang hanya ada di kaki sahaja..


pukul 11.45am ibu dengan saidatul dah bersiap nak gerak ke klinik..
senang ke METRO SPECIALIST...sebab ada ING..free je..tapi sebelum pergi ke sana..kena confirm dgn ING dua hari sebelum pergi...so GL diaorg terus fax ke METRO..
tak susah sebenarnya..janji kena rajin call je..
kalau malas jawabnya bayar cash..then nanti claimla balik...:)


kami berdua sampai ke sana lebey kurang pukul 12..dekat je..
ambil num and wait turn..:)
saidatul behave je dengan ibu..takder lari sana sini pun..good gal la sayang..
lepas ni boley kita keluar berdua lagi...:)


sambil layan saidatul main..number giliran dah kena panggil..
saidatul mula sebut takmau..takmau cucuk....hehe..dah kenal sangat dengan doctor yang merawat dia dari baby lagi..
pujuk-pujuk then nurse pun bagi vitamin..baru diam..


Alhamdulillah..bukan campak rupanya..
dia adik beradik coxsakie jugak..tapi tak teruk..sebab saidatul punya macam ruam je...
lega dengar bukan chicken pox..takder la jangkit-jangkit..

doctor just bagi ubat sapu..itu pun guna jika perlu..
kalau tak tumbuh jangan letak..:)

pukul 12.45 dah habis check sadiatul..
perut ibu tetiba lapar..so ibu ajak saidatul makan sama-sama..
pilihan ibu nasi goreng kampung....(boleyla tahan makanan dia...)
saidatul pulak makan mushroom soup dengan roti bakar..:)








alolo..tertibnya anak dara atta minum sup..
puraan semata-mata tu...hehe...
sup masih panas..tapi sadiatul tak sabar..dia paksa diri juga hirup..
















aksi saidatul tengah minum sup...
erm..sedap..sedap...
(dah macam upin ipin gaya cakap..)





dah kenyang perut...
time balik rumah pulak....saidatul bukan main seronok dating dengan ibu...
jarang kami keluar berdua..takut saidatul tak duduk diam..
letey ibu nak kejar...

tapi kali ni dia okay..hope seterusnya pun camnila..
jangan buat perangai na cekkkk...:)



sampai di rumah...terus cakap dekat ibu.."ibu..nak tengok upin ipin"
adoi..bangun pagi sampai ke malam..upin n ipin,barney je dia nak tengok...kadang-kadang je layan sponge bob...
parah....parah....








sambil layan citer upin n ipin..
pengsan terus..sebelum pengsan nak tergelak tengok saidatul tiru cara upin n ipin makan ayam..
anak.....oooo....anak.....
















bye....bye....

Monday, November 28, 2011

happy birthday both of you..




Assalammualaikum......

rasanya masih berlum terlambat untuk saye mengucapkan SALAM MAAL HIJRAH buat semua umat islam sedunia..
moga pernghijrahan kali ini..lebey bermakna..lebey istiqmah...
buang yang keruh kita ambil yang jernih..:)



jumaat lepas pergi alor setar..
celebrate birthday dua anak cousin saye....


HAPPY BIRTHDAY BOTH OF YOU....ATIRAH AND ATIKAH....
moga di murahkan rezeki di berikan kesihatan yang baik dan menjadi anak yang solehah buat kedua orang mu..

suasana meriah sebab bunyi suara-suara kami..hehe..
riuh rendah di rumah my cousin..
dengan jerit sana sini..
dengan gelak tawa..
apapun we have fun together..







request by atirah...
nak angry bird..hehe..









congrats makteh ecah..
berjaya menghasilkan cake choc moist..
bersengkang mata sampai pukul 5am tu...:)


















birthday atikah and atirah..
alahai..budak belakang tu pun nak tolong potong cake jugak..
hehe..sibuk je...









ibu with saidatul..
before ke rumah cousin...










dah sampai dah..sempat tukar baju saidatul..
berpeluh-peluh main dengan cousin-cousin dia..
bukan selalu jumpa kan..







geng-geng yang hadir awal...
yang lambat tu sorry na..










my cousin with her daughter....
thanks kak yah sudi goreng bihun and mee..even dah last minute..huhu...










dalam pukul 6.30 kami gerak balik ke sungai petani..
before balik sempat singgah sekejap di shopping mall pacific..
saidatul mula okay je..
lama-lama nampak dia letey sangat...
ibu pun tak perasan kenapa time tu..






sian saidatul...
sorry sayang...ibu doakan moga cepat sembuh yer..









dari dalam kereta saidatul dah pengsan..
sampai rumah tido sekejap then terjaga...
masa ni saidatul dah sakit lidah..

patutla di rumah maklang tadi..saidatul tak makan pun..
asyik minum air ice je..rupanya dia sakit lidah..
moga cepat sembuh sayang..








actually hari jumaat tu saidatul memang nampak tak larat.
tapi ibu ingat tak dak apa-apa..
esok tu ibu bawa pi jusco perda(sabtu) pulak...
masa tu nampak kaki dia naik macam ruam..
dengan buat perangai di sana...ya Allah..penat sungguh..

tak sangka rupanya campak..
tapi.......sampai sekarang di kaki je jadi...pelik jugak...apapun..takyah kuar rumah untuk sementara...
duduk di rumah diam-diam...

dah sihat nanti..ibu bawa jenjalan....
okay sayang...:)



love you saidatul...
atta pun rindukan saidatul..mmuahs..




Wednesday, November 23, 2011

gathering lagi...:)






Assalammualaikum....:)

hari ini 23112011....senyum lebar kan..dah lega settle hutang pemiutang dengan bank..
yang berbaki boley buat saving..betul tak?

terima kasih atta..elaun kasih sayang yang di beri..
insyaAllah ibu akan maanfaatkan dengan sebaik mungkin..please percayalahhhhh......:)

date hari ini juga ada dating bersama kengkawan yang senasib dengan saye....
thanks kak rafidah sebab sudi berjumpa dengan kami semua...
Alhamdulillah kita dapat juga jumpa..even ada last minute kengkawan yang tak dapat hadir..
jangan risau buat kengkawan yang tak dapat hadir..next time kita akan buat lagi..


pertemuan hari ini..bukan pertemuan terakhir..
sure akan ada lagi...lepas ni port kita di tempat lain pulak..
nanti boley suggest lagi..:)


pertemuan kami hari ini..di TESCO SUNGAI PETANI..
rasanya port tu sangat okay..sebab kami semua pilih di food court..
senang nak berborak lama-lama..takdak orang nak marah..
nak gelak ikut suka pun takpe..hehe..


plan asal nak berjumpa pukul 11am..tapi pakat ada hal...
orang pertama sampai adalah puan elya..hehe..
di susuli kak rafidah and saye..
then ketibaan puan maiza..even terlambat..but kami still dapat berjumpa..
then puan muna yang ada hal tadi..and last..puan idzalia..hehe..janji jumpa..kan..:)

lama jugak kami borak-borak..pukul 3 lebey baru selesai meeting kami..
sempat jugak capture picture di sana..
moment yang bukan selalu ada..tambah orang jauh datang ke sini..:)








kami ber enam..
kak rafidah,elya,muna sarah,idzalia,maiza and me...
riuh suara and gelak tawa kami..:)








peace....:)
tengah gosip cerita apa tu....






gelas-gelas kosong...
penuh atas meja...
senyum aje..tak perlu kata apa-apa..:)








awek-awek cun....
kecik molek...bila la dapat badan camni..hehe..







saye yang kembang..
hidung pun kembang semangkuk sudah..
dengan kak rafidah comey..:)








wife orang kapal yang kuat..yang tabah...
yang berjiwa kental....:)









mia comey...behave je dia...






dah abis berjumpa di tesco...
masing-masing pakat nak balik..
kak rafidah dah nak gerak ke padang besar..
nak shopping ...jangan lupa diha di sini...hehe..



actually diha dengan elya..tak bawa anak masing-masing..
kami jadi single untuk beberapa jam..hehe..
so ada masa terluang...kami bertiga berjimba ke tempat lain..
cuci mata di gulatis,di jakel then last pegi YOGO GOYO..(apa kemende la tu..) nama pelik je kan..







sedap...harga pun okayla..tapi kena pandai-pandai..hehe..








deco menarik..
tenang..









pilihan kami bertiga..
cuba teka berapa harga setiap satu...:)








and big thanks buat elya and maiza...
sudi teman mak buyung ni menikmati yogurt ice cream di sini..
rasa lega dah masuk dalam anak tekak..hehe..


nanti kita datang lagi...:)







lebey kurang pukul 5 lebey baru sampai rumah...
rasa happy sangat dapat jumpa kengkawan..
insyaAllah kita buat potluck pulak lepas ni..hehe...



buat saidatul..ibu tak lupa saidatul tau...:)
buat atta sayang..thanks izinkan ma join ..love you so much..:)

Sunday, November 20, 2011

dia..membahagiakan..:)



salam hari ahad untuk semua kengkawan yang di sayangi..:)

hari ini mood nak update blog sangat-sangat seronok..:)
dalam kereta time hantar adik pegi keje tadi..
ketawa saye sorang-sorang..bukan ketawa sikit-sikit..banyak jugakla..


macam-macam gelagat dapat saye tengok...
bukannya gelagat manusia di luar....tapi ada sorang hamba Allah di dalam kereta saye..hehe..
tak lain tak bukan anak dara saye..

ada orang tanya..(saidatul macam mudah di jaga..)....
hehe..rasanya ibu-ibu di luar ada jawapannya kan..
depend pada diri anak-anak dan juga ibu bapa yang mencorakkan..
ada yang mudah dan ada yang tak mudah..


anak-anak ibarat seperti kain putih..
adakalanya anak-anak di luar jangkaan..nak nangis,nak memberontak,nak jerit..itu semua di luar jangkaan kita..
apapun lebey baik kita biarkan..tapi tengok pada keadaan..
kalau perlu marah..kita marah..tapi marah ada caranya..:)


seperti diri saye jugak..
adakala saye marah(sampai jiran boley dengar suara ibu..keh..keh..)..adakala saye cubit..tapi bukan cara penderaan yang saye lakukan..
cara lembut tapi tegas..haha..(betoi ka nih..)


bila malam..anak tidur..saye biasakan diri meminta maaf pada anak..
kerana waktu itu anak sedang tidur-tidur ayam..dia akan dengar apa yang kita kata kan..
dengan cara ini sedikit sebanyak kita akan melatih anak..dan jugak..anak akan memahami..dan tidak menyimpan dendam bila besar kelak..
anak-anak mudah ingat apa yang kita lakukan padanya..

(cara ini saye dapatkan dari artikel dan juga saranan dari 2 orang ustaz and ustazah)
artikel saye dah tak ingat saye goggle dari apa..sorry na..:)


buat kengkawan sudi-sudi la kongsi petua bagaimana nak mendidik anak ye?....





tadi dalam kete...saidatul letey sebenarnya..tapi mata tu degil takmau tido..
lastly ibu buat susu panas..dia surrender jugak akhirnya..
tengokla gaya dia tidur camne..





posisi pertama :
baru sudah habis minum susu...
dah selamat tidur...






posisi kedua :
masih bertahan dan belum tumbang lagi...:)










posisi ke tiga :
air susu dah turun dari mulut...:)
masih bertahan belum tumbang..:)










posisi keempat :
hehe..still same...
macam-macam gaya kan...:)









posisi ke lima :
alhamdulillah..sujud pulak...:)






posisi ke enam :
bila dah sujud..memang tak akan pusing ke mana-mana lagi..
so ibu stop di tepi jalan sekejap..
ibu alihkan dia ke hadapan..letak elok-elok...:)

sejuk and sayu hati ibu bila pandang wajah saidatul..
ibu rindukan saidatul..
gelak tawa saidatul..
tangisan saidatul...
dan segalanya tentang saidatul...












last video ni time atta call saidatul...
sepatutnya ada 2 video..time (1) saidatul tengah ngadu dekat atta yang ibu marah and cubit dia...tapi tak sempat nak rakam sebabnya battery low...rugi pulak rasa...time (2) dia asyik sebut nama saidatun..and atta je..nama ibu memang takder..cedeynya..:(













anak-anak penyeri sesebuah keluarga...
adanya mereka..lebey mematangkan diri kita..

so...
didik anak kita sebaik-baiknya..
kerana kita yang mencorakkannya...

moga mereka manjadi anak yang solehah..anak yang cerdik dan berakal..anak yang sentiasa membanggakan kedua orang tua...AMIN...:)





bye..bye..

Thursday, November 17, 2011

saidatul di usia 2 tahun....




sekejap je masa berlalu....
saidatul dah pun masuk 2tahun 2bulan...
dan tak lama lagi saidatul nak dapat adik..hehe.....


entry hari ini just nak story tentang anak dara saye yang dah berusia 26 bulan..masa berlalu dengan pantas...
nampak saidatul semakin bijak...Alhamdulillah..moga bijak sehingga dewasa sayang..
hari-hari saidatul akan cakap "adik dalam pewut ibu"..so sweet kan..

she know..tak lama lagi dia akan dapat kawan baru...adik baru..dan akan berkongsi kasih sayang dengan adik baru..
semestinya anak-anak perlu di beritahu seawalnya...
supaya dia mengerti...apa itu adik..apa itu kawan...dan apa itu kongsi..
even saidatul baru 2 tahun.insyaAllah...anak-anak kecik mudah faham dan mudah memahami dengan melihat dan mengenal..


setelah dua tahun dua bulan menyusu sepenuhnya dengan susu ibu...
kini dah beralih pulak kepada susu formula..
nampaknya susu saye dah kering sekeringnya..tapi syukur..dia dapat sepenuhnya dari saye...ALHAMDULILAH..
impian saye telah di makbul kan...


kali pertama nak berpisah susu dengan saidatul rasa serba tak kena..
sedey dan berserabut..
tapi kena kuatkan semangat sebab baby dalam womb perlukan saye..
insyaAllah saidatul dah pandai..dah boley berdikari..
anak pelaut kena kuat..kena tabah..seperti atta saidatul....
moga suatu hari saidatul akan memahaminya..:)
ibu dan atta sayangkan saidatul..
sama sekali kami tak akan bezakan kasih sayang even saidatul akan dapat adik nanti..



sambil menaip mata sempat jugak tengok pertandingan bola sepak di antara MALAYSIA dengan INDONESIA..
nampaknya MALAYSIA di hadapan sekarang..hope..mereka berjaya dapatkan satu goal lagi..:)
menang atau kalah itu adat permainan..tapi usaha kena usaha jugak kan...




jom arr layan picture-picture budak kecik ni..tak lama dah nak jadi kakak pun...











anak perempuan kan..
tak kan lari dari benda-benda camni...:)








siap tempek dekat pipi dah..
layan je la...











ibu...dah cantik dah kan....
atta...see your daughter...:)







hahaha...comey dah tu....:)
atta sayang dekat saidatul..jangan risau..:)












lega dapat main tempek-tempek..
kita bergambar plak..

dalam shopping mall tu..dengar suara saidatul je jerit-jerit..
ibu rasa macam nak gigit-gigit..hehe..











play more learn more...
suka tengok keadaan saidatul camni..
khusyuk membaca..
khusyuk layan citer cartoon...














anak ibu dah besar..
rindu saat saidatul time baby...
masa berlalu dengan pantas...














mimpi indah sayang....











ikut dan nak tido mana pun...
ada aku kesah..hehe....











khusus buat atta yang jauh di sana..'
kami rindu atta..
kami sayang atta..
tahun depan insyaAlllah kita jumpa..










salam sayang buat semua...:)
Related Posts with Thumbnails