Tuesday, November 8, 2011

makan-makan n jalan-jalan...





cerita last week before raya....hehe...
hari ini baru terasa nak update...
entry makan-makan and jalan-jalan..
kemana pulak yer destinasi kami....hehe..jom..jom..teruskan membaca dan layan picture-picture kami..


plan punya plan..akhirnya jadi jugak ke taman sri bayu PENANG....
terima kasih banyak-banyak buat kak hasmiza a.k.a kak miza..
sudi menerima kedatangan kami....bersama anak-anak kecil kami..hehe..


ada announce di wall geng utara....
ramai yang nak join sebenarnya...
tapi di sebabkan kekangan waktu kami memahami...sebabnya husband-husband ada yang pakat balik..
so takmaula kacau daun..hehe..
insyaAllah next time kita plan balik..


so yang dapat pergi ke rumah kak miza...
saye, sheila halim dan elya halim...hehe..baru perasan nama ayah shiela dengan elya sama..:)


kami bertolak hari jumaat...dalam pukul 12 lebey..dan alhamdulillah dapat cari rumah kak miza tanpa sesat..
plan sampai pukul 1pm..tapi terlebey sikit dalam pukul 1.15pm..
pasni boley jenjalan ke rumah kak miza lagi..
harap sudi terima kedatangan kami..
rumah kecik ke besar...tolak tepi...
apa yang pasti syiok datang rumah kak miza...sejuk and nyaman je...



jom layan picture-picture kami..bersama pot luck masing-masing..
rindu masakan kak miza...
memang pandai masterchef hasmiza masak...sungguh tak tipu..:)









pot luck dari tuan rumah....elya ( lupa nk capture)..sorry sayang..and saye..:)















serawa pisang...sedap..nak tapau tapi memandangkan nak singgah ke Qbay..
terpaksala lepaskan..
balik rumah..dok terbayang je..hehe..









pot luck dari saye...
sambal belacan,ayam goreng kicap and sambal ikan bilis..









thanks kak miza..
surprise betoi kak buatkan cake ni..
memang solute dekat akak..dengan berbadan dua..
macam-macam masakkan kak sediakan..
thanks so much kak..











elya with me....











danial dengan pokciknya....











bibik maklang tolong jagakan anak-anak yang aktif ni..
zahra , rayyan , saidatul...










ni pun nak menumpang jugak..huhu...
macam dua beradik je dengan Patrick..hehe..










penuh satu rumah kak miza...hehe..
tapi happy..dapat makan ramai-ramai..












we are wife seafarer...hehe..
kak miza, shiela, elya n dieha....:)








dalam pukul 3.30 kami gerak ke Queensbay pulak..hehe...
thanks so much kak miza....sedap belaka makanan yang kak masak..
insyaAllah kami datang lagi nanti...

minta maaf kak..anak-anak sepahkan rumah..hehe...




bye..bye....

Sunday, November 6, 2011

hari raya....







SALAM AIDIL ADHA....:)
hari ini dah 7 november....dah pun masuk raya ke 2...
hari ini jugak..ada korban di merata masjid...
alhamdulillah..moga pengertian korban itu dapat di nilai oleh setiap masyarakat islam kita..


ucapan ribuan berjuta terima kasih buat my love said nizam, adik-adik, pak and mak sedara, teman-teman tersayang..
ucapan selamat hari jadi itu sangat bermakna buat saye..
ucapan mendoakan kesihatan saye..
syukur kerana saye masih ada di sini..


raya pertama sangat best di kampung..
kemeriahannya tak sama di bandar....
tak terkecuali kami berdua...bersama-sama dapat beraya di kampung even atta jauh nun di sana..
biar pun darat dan laut memisahkan kita..tapi ingatan antara kita tak akan pudar...:)


raya pertama kami simple untuk kali ini...
tak seperti raya puasa ...just masak nasi tomato, lontong, ayam masak merah, dalca, daging masak hitam, ketupat dan rendang....
tak sempat nak capture lauk pauk..memandangkan sedara-sedara ramai yang datang..
so layanan keutamaan dulu..hehe..










awal-awal pagi hari raya....
saidatul dah buat lawak..
amik sejadah kecik molek..hampar depan pintu..
sembahyang hari raya dengan maklang..hehe..
gud gal....:)










saidatul dengan maklang and maklong....











ibu comel dengan makteh..huhu..perasan sikit je....:)












saidatul sangat close dengan maklang....











time ni pergi ziarah ke rumah tok...











ibu dah 16 minggu 4 hari...











selamat hari raya aidil adha...
tahun ini..ibu dengan saidatul just pakai baju lama je...
saidatul pakai baju raya puasa....
ibu pakai baju raya time pregnantkan saidatul....hehe...:)










bye...bye....nak jenjalan ke alor setar pulak...


Saturday, November 5, 2011

sweet 30...







Alhamdulillah....SALAM AIDILADHA BUAT ATTA YANG JAUH DI MATA...dan juga kengkawan tersayang...

dan hari ini jugak..hari raya jatuh pada tarikh saye di lahirkan pada 6 November 1981..
alhamdulillah masih di beri nafas dan kudrat untuk hidup di muka bumiMu ya Allah...
sungguh saye bahagia...syukur..syukur..syukur..


just have small celebration..even incik suami tiada di sisi...tapi adik-adik masih ada..
its okay dear..doakan ma dari jauh...itu dah mencukupi..

and big thanks buat adik-adik....nurhani dan siti ai'ishah..i'm so surprise..even di saat last..pak sedara kita telah mengkantoikan majlis tersebut tapi kakak kalian sangat appreciated about that..
mengalir juga air mata ibu ini..rasa terharu dan rasa sangat di hargai...thanks so much..:)


umur 30 hanya pada usiaku..tapi jiwa ku tetap rasa muda..huhu..
moga di beri kesihatan yang baik..di beri oleh Allah untuk hidup di muka bumiNya..
dan berharap di permudahkan ketika melahirkan cahayamata ke dua..perkongsian sehati sejiwa bersama kekasih halal saye....incik said nizam...


just nak preview moment-moment indah detik jam 12am..
terima kasih cake hasil air tangan adik saye sendiri..ecah...thanks so much..and organizer yang tak bertuliah..my lovely sis also nurhani...:)







cake present dari adik-adik tersayang..thanks so much..
air tangan siti ai'ishah..:)










mereka-mereka ini insan yang saye sayang..
sanggup tunggu sampai kul 12am semalam..hehe...tq..tq...











muka dah naik berkilat semacam je..
letey punya pasai..baru sudah balut ketupat...huhu....










budak-budak excited tengok cake tu....
pak sedara yang telah kantoikan surprise majlis..hehe...












birthday kami bulan yang sama..
so...leh celebrate sekali....
HAPPY BIRTHDAY TO MAKTAM, PAKNDAK,MUS, INN DAN ME....:)










jom layan video kami berkampung di sana ....
riuh dengan suara-suara mereka...















HAPPY BIRTHDAY TO ME....
AND
SALAM AIDILADHA BUAT SEMUA....


.............(",)...........

Monday, October 17, 2011

last week story


dah nak naik berkulat rasanya entry last week...
setiap kali taip..saye simpan dalam draft..simpan dalam draft je..
tak publish-publish pun..hehe..

sebab kemalasan melanda diri lagi...huk..huk..huk..
tiada keserian sekarang ini..
rindu incik nizam lagi....:(



takmau cakap panjang-panjang...
last week punya entry..kami ke jusco perda..
membuang masa yang ada di sana..

sambil shopping barang keperluan saye...
tak lain tak bukan my maternity clothes...
yang lama telah di sedekahkan kepada orang....ada sikit je...
tak beli banyak..just seluar yang penting..

sebab keselesaan menjadi keutamaan saye..
seluar jeans masih muat...cuma dah tak berapa comfort..









baru je sampai...
time ni saidatul pun baru bangun tidur..agak blurr sikit..:)
bear yang di hadiahkan oleh untie noremy...
bawa ke hulu ke hilir..suka sangat kot...:)









sampai je di Jusco..
kami pi isi minyak dulu...time lunch..lapar....
tempat kami di PIZZA...
sebab ibu dah lama nak makan pizza...:)












saidatul behave je...
tapi satu perkara buat kami gelak dekat dia....
sambil makan mushroom soup..mulut dia tak abis-abis sebut...
"uummmm....sedapnya....uuuummm sedapnya"
lucu pulak tengok saidatul cakap camtu...







dah letey makan baru gerak mencari barang ibu...
rembat yang mana berkenan....hehe....thanks to incik nizam..elaun kasin sayang yang di beri..
saye akan guna sebaik mungkin....cewah...








time dah nak gerak balik....
sempat mandi and salinkan pakaian saidatul...
yang tu perkara wajib bila time jenjalan...:)








saidatul with maklang....








ada jugak makteh ye...
asyik nak mencelah je....hehe.....








ringkas je untuk update hari ini....
sebab takmau jadi basi....cepat-cepat kena update....:)


plan weekend ni nak jenjalan ke Queensbay pulak..
baru plan..tak tahu jadi ke tak lagi...
tak padan tak berapa sihat..nak jugak jalan...huh...




atta.....we miss you so much lorrrr....
happy dapat email dari pa setiap hari...
and bertambah happy bila pa cakap seronok bekerja di kapal SERI ANGGUN...
Alhamdulillah..keje elok-elok ye sayang....





bye..bye....:)



Monday, October 10, 2011

perpisahan sementara...



semuanya dah tertulis bahawa saye adalah wife seafarer..
ketentuan jodoh yang telah di takdirkan..tak pernah ada kesal dalam kamus hidup saye..
saye redha kerana jodoh saye bersama dia..dia..insan yang bergelar suami,kekasih dan sahabat dunia akhirat saye...


pertemuan pastinya akan ada perpisahan..
insyaAllah perpisahan kami hanyalah sementara..
kerana sudah tertulis..periuk nasi kami memerlukan incik suami bekerja di lautan yang besar..


begitu buat sahabat-sahabat saye yang berkahwin dengan seafarer...
kita semua sama..berkahwin dengan orang kapal tidak ada yang bezanya..
cuma perjalanan hidup kita tidak sama..ada yang kena handle seorang diri..ada yang di kelilingi dengan family..
dan ada yang bersama dengan bibik..dan sewaktu dengannya..


Alhamdulillah..incik nizam sudah selamat sampai ke pasir gudang semalam..
akan sign on dengan KAPAL SERI ANGGUN...first time for him..moga semua di permudahkan..
bekerja dengan niat yang ikhlas..insyaAllah..perkara yang rumit akan jadi mudah..


untuk perpisahan kali ini..
terasa agak berat sebenarnya...may be sebab pembawakan..
sensitive itu tetap terasa....
kalau dulu lepas di sah kan preggy sebulan..keesokkan hari incik nizam kena sign on ..
masa tu masih okay..selama membawa perut sehingga sarat..Alhamdulillah incik nizam dapat pulang kepangkuan..


untuk baby yang ke dua..hati ini sayu sangat..sebab dia dapat menjaga saye selama 3 bulan selama saye preggy..
terasa kehilangan..sebab kali ini..tak ada orang buat anmum untuk saye..tak ada orang tolong amikkan ubat untuk saye....tak ada orang yang akan bawa saye makan makanan yang saye teringin...tak ada orang yang selalu mandikan dan main dengan saidatul...tak ada orang yang nk kemaskan katil dan bilik....(huhu..rasa macam tuan puteri time tu..)


tapi tak yah mengada-ngadala madihah....kena independent ...kena strong..semuanya demi anak..
kalau di layan perasaan tu..akan makan diri...


insyaAllah....moga saye di beri kekuatan...
kepada kengkawan di facebook (geng kapal + cousin + kengkawan) semalam..thanks for support..thanks for concern...thanks for everything..
i love you all...











time ni tunggu incik nizam nak berlepas...
saidatul macam senyum paksa je..hehe...













sudah terserlah ketembaman saye..
takpela...pas deliver kita diet balik ye....:)










kata-kata terakhir dari seorang kekasih untuk kekasihnya...
we miss you so much atta..
thanks for everything....love you...











sayang atta...
atta sayang saidatul...
lepas atta pergi..dia asyik tanya atta....
sampai nk buat susu pun..tanya atta jugak..sebab itu keje atta kan..hehe..

bila ibu cakap atta pegi keja..
keja atta di laut...
oooo....tangkap fish...huhu..layan aje..janji dia faham..:)










saat terakhir bersama insan kesayangan kami...
sebak +sedey ....tapi kita must berpisah..
kerana perpisahan ini untuk sementara..
demi mencari rezeki yang halal..

kami lepaskan atta pergi...
kami sentiasa akan menunggu atta...:)















budak excited nak ikut atta....
macam atta nak bawa dia...hehe..
insyaAllah...one day kita sama-sama boley ikut atta....amin..












bon voyage sayang...
doa isterimu mengiringi perjalanan mu ke sana...
moga happy berkerja di KAPAL SERI ANGGUN...







bye..bye...











Saturday, October 1, 2011

happy....happy birthday sayang...

















agak terlewat ibu update birthday saidatul....
sorry sayang..kedaan sibuk berjalan-jalan sampai ibu lupa nak update your happy moment ..

hari ini ibu cuba siapkannya...
sudah besar anak ibu...

sepanjang 2 tahun membesarkan kamu...
ibu bahagia...even kenakalanmu sentiasa menjadi-jadi...
ibu tetap sayang kamu...
kalau tidak.. rasa sunyi rumah ni....atta kan jauh..lagi la ibu bertambah sunyi..hehe..



HAPPY BIRTHDAY SAYANG YANG KE DUA...
birthday saidatul pada 24 september baru-baru ini..
di sebabkan dewan dah ada orang book untuk budak-budak tadika..jadi ibu and atta postpone ke 25 september..
apapun majlis saidatul berjalan dengan lancar..
BIG THANKS UNTUK SEMUA YANG HADIR...meraikan tahun ke 2 anak dara saye...:)




24 september ibu and atta bawa saidatul tindik telinga...
kalau tunggu saidatul besar..takut saidatul takut...takut saidatul lari merata...jenuh nak kejar...
so..time ini rasanya better...saidatul pun rasa kurang sakit...










before....











after...




saidatul okay selepas kena tindik..
strong girl...











25 september..majlis birthday di adakan di dewan apartment cheras KL..
minta maaf pada kengkawan di kedah..
tahun ini turn di KL..next time kita buat di Kedah pulak..hehe..





















cake birthday saidatul...
ada tiga layer..(tiramisu+vanilla+coklat)











muka blurr...orang pakat nyanyi lagu happy birthday untuk saidatul..














thanks you sayang suapkan ibu...
love you so much...











antara picture-picture yang ibu sempat upload...
dah malas nak upload banyak-banyak..
letey menunggu..hehe..



thanks pada kengkawan yang sudi hadir...
yang sudi memeriahkan majlis birthday saidatul..











family member sebelah hubby.....










my cousin and his friend...thanks putera...











noremy...my friend ketika sama-sama belajar di kolej..
still keep in touch...hehe...













liza and her family..
kawan / sahabat sejati saye...
sahabat ketika sama-sama belajar di bumi anbiyak....
thanks liza sudi hadir....











siti fatimah (sebelah kiri)..kawan ketika susah dan senang..
thanks siti....

asmahani duduk ( sebelah kanan)
kawan ketika sama-sama belajar di kolej..












saidatul bersama cousin..
hisham and hashim....:)












makan nasi beriyani...
ada lauk kambing kurma + ayam masak merah + dalca + yogurt...
dapat snap yang dah dekat nak habis..hehe..












and big thanks pada yang bagi hadiah and duit raya untuk saidatul..
terharunya..hehe....












my soul mate....
thanks sayang banyak membantu...
orang yang banyak buat kerja pada hari tersebut....
tak duduk rehat....sian dia...

semuanya untuk anak dara pa kan....hehe..












buat semua kawan-kawan / untie-untie / uncle-uncle / tok-tok / tokwan-tokwan ..

terima kasih sudi hadir ke majlis birthday saidatul ..
saidatul sangat menghargainya....
dan terima kasih untuk semua yang turut menjayakan majlis saidatul..
terutama buat maklang nurhani, makteh ecah , chacha nasim, attata, attama,..
and special thanks untuk atta..yang banyak berkorban untuk saidatul..



LOVE YOU SO MUCH ATTA....:)

Related Posts with Thumbnails