Friday, July 29, 2011

before ramadhan....:)


Assalammualaikum....
rindu..rindu...rindu....serindunya....pada blog saye..dah masuk one week tidak di update..
dah agak bersawang sedikit..
jelas boley nampak sarang labah-labah..huhu...(tipu..tipu..tipu..)

very tired today...
lepas abis kursus incik suami di hotel bayview penang..
kami gerak balik ke sungai petani..

sabar ye kengkawan...
sangat banyak cerita untuk di update..tapi kita rungkainya satu persatu..
mungkin hari ini tak dapat nak citer semuanya..
kita story di entry yang akan datang..
hari ini better citer apa aktiviti kami yang buat today.....


letey belum hilang...
dengan baju selambak di dalam raga..pagi-pagi hari ini...
kami ramai-ramai mandi di air terjun latabayu baling..
gila!!! memang best..hari jumaat pulak..
orang tak berapa ramai..agaknya mereka-mereka sedang prepare untuk bulan puasa kan ??

kami betolak dalam 9.15am..sampai sana dah pukul 10 lebey..
syiok...orang tak der..nak mandi pun syiok....yahuuuu.....






pepagi camni..air tenang je..
orang pun tak ramai lagi....










semakin hari latabayu dah semakin maju..
cuma surau je belum maju...patut di upgrade kan lagi...
tapi dapat jugak sembahyang di sana...








best sangat...
sape yang suka pada kehijauan...suara air terjun..
sila datang ke kedah..












macam potrait je view di belakang tu..
cantik kan..semuanya pertolongan s2..huhu...











kalau tengok macam tak der orang je kan??
time ni dah pukul 5pm..
orang pun dah gerak balik...
ada je yang baru sampai...tapi couple...ntah buat apa ye...tut...









santai sambil makan-makan..
saidatul dari awal datang..tak berapa okay dengan air terjun...
takut sebab tenggelam sekejap tadi..
terus mulut tu asyik cakap...jut..juk...jut...juk..(terkejut and sejuk)..
beli pelampung dah tak di layan..huhu..









keadaan persekitaran yang bersih...










my big family...
maktam,pakndak and makndak,my brother,my cousin...
sama-sama muafakat buat kerja..
kami jugak bawa khemah,dapur..









awal-awal dia okay..
sporting je nak main air..
tapi silap dia tenggelam that time..terus dah tak nak..huhu..









si tembam + si kurus....:)
sedang menjamu selera makan nasi lemak...










my uncle..
abaikan orang yang berbaju merah itu ye...:)










me and my young sis..:)
serupa tak??
beza bentuk badan kami...
gemuk vs kurus...










my cousin and my young sis...





kami sampai lebey kurang pukul 7pm...lewat kan...huhu..

ada lagi picture yang nak di upload..tapi ntah kenapa tak leh nak transfer..
takpe..jamu mata dengan picture-picture ni dulu..nanti dah boley upload..saye upgrade balik ye..


mata dah letey...
kita jumpa esok pulak....


bye..bye...












Saturday, July 23, 2011

outing ramai-ramai...;)




jumaat baru ni kami ramai-ramai ke Queens bay.....
ramai-ramai tu maksud saye bukanla satu rombongan cik kiah..hehe..

yang turut serta semestinya adik-adik saye,suami tercenta and my cousin..
rasa dah lama tak jenjalan sama-sama...

pas solat jumaat..kami semua bertolak ke penang Queens bay.
lebih kurang pukul 3..balik ke sungai petani dah pukul 9.30 malam..
shopping sakan ..sale sana sini..syiokla..:)



before ke sana...pagi-pagi kami ke rumah my untie shaja ....
untie buat nasi lemuni..nak jamu anak sedara yang balik dari jauh..memang bestla..ala-ala macam nasi lemak..
tapi sangat berkhasiat...






nasi lemuni macam nasi lemak..
tapi rasa berbeza....:)
besa rasa dak kengkawan???










apa kes ni....?
yang ni pun nak tunjuk...?
hehe..sekadar memenuhi entry dalam blog ni..
lunch kami berdua....:)..fresh and sweet..












tak dak keje kan...
alang-alang dah lalu bridge..
bergambar je la keje nya...:)

















my young sis and my cousin...
gedik nya.....huhu...












tempat pertama di tuju PONEY....
dah abis di sana..jenjalan ke BR...
tak plan pun nak makan...
tapi incik nizam tertarik dan tergugat dengan ice cream yang ada di situ..
maka kami berdua decide untuk beli satu cup tapi share berdua..sharing is caring kan..:)








dah selesai menjamu selera..
kami jalan-jalan cuci mata..
di gap ada sale jugak...
tapi dah letey berjalan...just survey dulu..










budak kecik ni sangatla susah skrg time bawa berjalan...
sangat-sangat mencabar kewibaan ibu..hehe..
nak try kan baju utk dia pun mula la buat malas...
boley plak jerit satu kedai tu...malu ibuuuuuuuuuuu....
kena pujuk gila-gila...baru ok....











my young sis ai'ishah...
bergaya sakan no...:)











posing depan GAP..
saidatul lebey posing kan..hehe..
tak de keje..kami cari keje..
keje bergambar...









kami tiga beranak pulak posing..:)


untuk ibu dah shopping...utk si kecik ni pun dah...untuk atta pun dah...
dah tawaf satu queens bay yang rasanya belum abis...
tetiba perut rasa lapar kan...(dan...dan..)..

perut ni tetiba gedik nak makan takoyaki..
nasib semua jenis orang yang makan...
maka incik nizam order semua set takoyaki yang ada di situ..yummy....i like it..
thanks sayang...


























takoyaki...tapi kalau banding malaysia dengan jepun..
semestinya jepun menang la..sebab makanan harian diaorg kan...
tapi apapun sini tetap sedap jugak..

ada abalone, ada prawn , ada chicken cheese, ada unagi and octopus...
(rasanya banyak entry ada picture takoyaki..)















picture kami bertiga....suka tengok..sebab muka kami ceria-ceria...hehe..
ada sebab saye letak dua kali the picture.
nak bagitau..saidatul buat mimik muka..

budak-budak kan..time orang nak tangkap gambar dia..must buat mimik muka macam-macam...:)
lagi panggil nama..lagi dia buat ...hehe..


memang besh pegi sana baru-baru ni..
rasa terubat sebab dapat shopping..kah.kah.kah..
incik nizam sure gelakkan saye...




wah...sudah pukul 2.20am..
stop dulu ya...nanti kita sambung entry baru lagi...
ada banyak nak citer..tapi kena one by one...



salam sayang buat semua..............gud nite..

Thursday, July 21, 2011

jangan sedey ye...


Alhamdulillah..kami dah sampai ke Kedah...
now...at home sweet home..;)

rindu rumah sewa taman dahlia indah nih...
dah masuk setahun lebey kami tinggal di sini...
insyaAllah tahun depan dah boley masuk rumah baru....yahoo....syukur....:)


kami bertolak dari Kuala Lumpur lebey kurang 12.30pm...
sampai ke Kedah dalam pukul 5pm...
bertukar driver...sebab incik nizam mengantuk...sian sayang..letey kan...
nasib ada dua driver....
saidatul behave dalam kete...boley pulak duduk seat belakang sambing mewarna..nasib ada umpan untuk si kecik tu..


time nak bertolak ke sini...
attama(tok perempuan) dah start menangis...
sedey pulak tengok..ye la..bukan selalu nak jumpa cucu...berbulan baru balik ke KL..
no worries mummy...middle of ramadhan kami balik semula ke sana..
jangan sedey ye...
kita akan selalu calling....:)

sehari sebelum balik MIL buat vadey...
buat adik MAIZA ....ini lah betuk vadai comey tu..








nak bagi sedap letak cili kering...
letak bawang besar yang di potong dadu...
cili padi / cili besar...


boley di makan dengan kuah apa pun..janji kenyang..hehe...

thanks my MIL..
make it vadai for us...;)







hari ini mummy tapau kan rempah yang di mesin dengan cili yang di mesin..
untuk pengetahuan semua...rempah ni bukan rempah biasa yang ada di kedai-kedai or shopping complek..
adunan rempah memang dari hasil air tangan my MIL..

silap saye tak belajar..
tak tahu bahan apa yang di guna kan....
rempah ni boley di masak utk semua masakan...

thanks mummy...
sayang menantu ni...hehe...
incik nizam.......sila gelakkan saye ye.......








rempah and serbuk cili...








budak kecik tengah khusyuk menulis...
sekarang benda yang saidatul suka..
menulis,mewarna versi saidatul la..

okayla kan..janji jangan conteng dinding....








malam before balik ke Kedah...
kami sempat ke jalan TAR masjid india...
ada barang yang nak di shopping....
ada barang yang adik-adik pesan....

so..kami jenjalan ke sana..sampai kul 10pm...
syiok gak jalan bertiga..tanpa gangguan..
sudah shopping...tetiba lapar pulak...

ada warung mamak area tu..
orang ramai...so kami terjah ke sana...
selalunya warung-warung yang sedap dari restoran besar-besar..
price pun chip and makanan pun banyak..kan....kan...






tosei masala....
yummy....memang sedap...
sape yang suka makan tosei...akan tahu nikmat kesedapannya kan...
before kawin dengan incik nizam....
saye adalah penggemar masakan mamak..:)









bihun goreng mamak....
banyak kan.....sedap....










air kami bertiga...
plain water...
limau suam....
milo ice......










untuk saidatul ibu and atta tak order pun..
just share...
saidatul suka sangat makan tosei..
sampai tenganga mulut la..hehe...










mereka berdua sangat close...
ibu suka...sebab saidatul happy selalu...


Alhamdulillah..cuti incik nizam masih panjang..
due sampai 28 october....memang syiok abis....
raya sakan...insyaAllah 6 november incik nizam di darat jugak....i hope so....;)





sudah 4.06am...
bye..bye....:)






Sunday, July 17, 2011

bangsar-keramat....



happy weekend untuk semua yang saye hormati dan saye sayangi...
Alhamdulillah kita masih di peluang untuk hidup di muka bumi Nya...syukur pada Mu ya Allah..

hari ni must pakat sibuk....sibuk dengan aktiviti berjalan,makan-makan,shopping and sewaktu dengannya...
hari ahad kata kan...

hari ini hari yang terbaik..memang best...
aktiviti berjalan-jalan bersama family mertua..
dah lama tak makan ramai-ramai...

last kami keluar bersama time ke Pulau Besar di melaka...
time tu saidatul kecik lagi...masih dalam baby carrier..

hari ni kami lunch di luar bersama....di DEVI'S CORNER BANGSAR..
makanan halal...makan nasi atas daun pisang...huh...memang dah lama tak makan..rindu..
price memang reasonable..makanan memang sedap..sila datang ye...:)..
meh jenguk di SINI.......


jom layan picture kami tengah santap nih...









sedap gila...tak tipu..











may FIL and MIL..
tengah khusyuk makan...ayah sampai tambah dua kali..
bukan selalu kan....:)
mummy tengah syiok makan..dah tak nampak sape...hehe














yang special di sini nasi nak tambah berapa kali..ikut suka...just charge sekali sahaja..RM6..
bayangkan kami 8 orang makan...nasi must bertambah kan...
lauk pauk satu pinggan charge RM10....
kami amik lauk ketam,lauk ayam(koli) and lauk ikan(min)..
semuanya datang dalam keadaan panas-panas even orang berlambak datang..hehe...













my sis in law dengan anak-anak..
my bro in law keje..
sorry abg rahmat...next time kita arrange lagi...jangan marah ye...:)











dua beranak kesayangan saye...
nasi daun pisang dengan mango lassi...yummy....











three of us...
berbaju kurung time weekend..
nak ke rumah bakal bisan my family..harus sopan...:)
































dah abis lunch...kami sefamily cargas ke keramat..
ke rumah bakal mertua my bro in law...
untuk perbincangan lebey lanjut...regarding for engagement both of them..


Alhamdulillah semua sepakat then persetujuan antara dua family ..
for engagement day insyaAllah akan berlangsung pada 10 september 2011..
kalau takder aral and semua clear..for weeding akan berlangsung next year..
moga semuanya berjalan dengan lancar..insyaAllah....
kakak and abang doakan...AMIN...
benda baik wajib di segerakan...kan..kan...:)

happy for nasim and hasinah...





my younger bro in law....nasim...
tak lama lagi dah nak jadi husband orang..
moga semuanya di permudahkan..
tahniah di atas perbincangan tadi di umah pihak gal...
nampak bersemangat and bersungguh-sungguh...good....:)





tengah dalam perbincangan..
macam-macam topic keluar..hehe...






orite..dah selesai update..
hehe....lega...no pending...:)



good nite semua....
bubye...:)


Saturday, July 16, 2011

hotel renaissance..





already at home sweet home cheras...:)
rasa lega dapat balik rumah...
stay di hotel rasa duduk macam dalam ais..sejuk giler....

kami bermalam di hotel renaissance selama tiga hari dua malam..
MISC ada buat SEMINAR OFFICERS FOCUSED SEMINAR (LNG)...
Alhamdulillah hari ni dah selesai dan saye boley balik dengan hati yang senang dan tenang...

jadual seminar sangat padat..
start dalam 8.30am...habis dalam pukul 10.30/11.30pm..depend for situation..
banyak perkara yang di sentuh dalam seminar tersebut...


aktiviti untuk family tak ada memandangkan schedule seminar terlalu padat..
jadi ibu and saidatul buat aktiviti sendiri..
ibu layan facebook...saidatul layan barney...bawa saidatul mandi pool..itu pun kejap aje...
at least dapat jugak dia mandi...


actual price bilik yang kami stay around RM 5++...tapi bila dah dapat buat seminar di sana..rate was reduce..dapat lebey kurang RM295..if not my mistaken..huhu...dah di sponsor..rugi kalau tak datang..
bukan pernah stay dengan price camtu..hehe..(memang jakun madihah nih..,kejap lagi ada la orang nak cakap saye ni hulu...)aiman tak kisah pun..huhu..








dah sampai bilik....
apa lagi...
dua beranak terus rasmi dulu..:)







room 429...
berhadapan dengan pool...
boley sekodeng lagi...
ada hitam,ada putih melepak and ada sawo matang..
comey-comey belaka...









haip...haip..dua beranak ni duk sekodeng apa tu...:)
takleh berenggang sungguh..
tapi saidatul ada mood jugak....









bekal yang di bawa dari rumah..
bukan untuk saidatul sahaja...untuk ibu and atta pun ada...
ada 2/3 barang dari hotel punya..
tapi charge mak aii..berdouble-double..










air kotak sadaitul..
air kotak ibu and atta..
vitagen pun ada...
semuanya dari rumah...

kalau perati betoi-betoi ada minuman keras..
bahaya kan kalau iman sape-sape tak kuat...








carlsberg pun ada no..
mahal dari minuman lain..ceh...









syiok tido ini budak kecik...
kena aircond syahdu ja....
ibu takut saidatul demam..sebab tu selimut habis...
tapi budak kecik ni marah ibu balik..taknak selimut langsung..
amboi...macam kuatla konon....










nak mandi pool di luar kena ada peneman..
kalau ikut hati ibu...nak je terjun masuk jugak...
memandangkan keadaan ibu yang darurat...
terpaksa ibu bawa saidatul berendam dalam bath tab dalam toilet....
sorry sayang..next time ye...










first day...nak pegi dinner...
menu boley tahan...
tapi yang tak tahan menu hotel sama je...
hehe...3 days makan di sana..
rasa nak muntah pun ada...
sedap tu dah sedap tapi tak tahu kenapa...hehe..











picture last day...
dah abis seminar...
anak-anak kak effie
qiestina and syaima..
time lunch before check out...











kak effie with me...
perjumpaan for 2nd date....hehe....
at least kali ni boley borak panjang....
thanks kak effie...syiok jumpa akak..sporting abis..hehe...













dah close pun...
mula-mula jumpa di bilik tadi..
saidatul jual mahal sungguh...
qies and syaima tackle...
lastly dah jadi bff....:)


depan lobby....time to go..
have a great holiday....:)










kak effie kurus aje...
madihah macam orang ngandung pun ada...
salah baju or salah si pemakainya...:)
renung-renungkan lah....









time dah pun menunjukkan pukul 3.00 tepat..
menguap dah banyak kali..
ngantuk tahap cipan...
bye-bye ..saye tido dulu....


good nite and sweet dream...:)


Related Posts with Thumbnails