Thursday, March 17, 2011

geng kapal-kita semua bersama...



salam hari jumaat semua....
hehe..masih terasa aura grand gathering baru-baru ini..
topik di facebook masih berkaitan dgn gathering kapal lagi..
hehe..mana taknya..macam-macam komen ado..

yang tak pergi and tak dapat join...janganla jealous na..insyaAllah akan ada kembali..
bukan dalam masa terdekat..may be 2tahun lagi..okay la kan...

sangat happening ketika di sana..
even 2 day 1 nite..jadual memang pack..
tapi semuanya teratur...alhamdulillah kerana majlis ini di restui olehNya...

moga silaturrahim kita bersama tak sampai di sini sahaja..
biarlah berkekalan hingga akhir hayat..AMIN..


jom layan picture-picture yang ada..
minta maaf puan liza..sayer copy paste dari facebook puan puan liza.izinkan ye....:)






hehe...yang tak pergi..jangan majuk tau..
akan ada lagi gathering ni..
bahagia bila tengok picture nih..
tak sangka..kita semua senasib..
geng kapal-kita semua bersama..

"pertemuan kita di suatu hari..
menitiskan ukhuwah yang sejati.."
moga hubungan kita ini akn sentiasa bersama selamanya..
insyaAllah...












time telematch..
memang besh giler..
macam nak comolot..
haha..
geng liza menang..




yang ni pun di monopoli geng depa gak..hikhik..
kami semua sapu tempat ke dua aje..orite la kan..hehe..






ceria-ceria aje..
even kaki sakit tu..






Dalila Fuad, Effie Elyda and Nina Z. Mazda




okay...dah abis entry gathering..hope enjoy ye..
buat papa di laut....balik bintulu tgk blog ye..kasi jeles ckit..
ma dah email pa...


salam penuh barakah...



assalammualaikum...

Wednesday, March 16, 2011

sedetik bersama...14-15 mac 2011...


Alhamdulillah..semuanya sudah selesai..
kami pun dah selamat sampai ke kedah dgn selamatnya..
very happening..very sporting morting and very sweet moment..

bukan selalu dapat bersama..
bukan senang nak bertemu secara face to face..
tapi organizer yang sangat cekap..sape lagi kalu bukan liza fitri bersama commitee yang lain seperti kak azie, k.zurina dan yang lain-lain..(minta maaf tak sebut nama..hehe..)

hari ni baru dapat mengupdate blog..letey sgt travel jauh..dengan kaki sakit time main telematch..tp serius mmg best..we have fun with our new friend which before this just bertemu through facebook..bila berjumpa masing-masing macam dah kenal lama..semua kepoh-kepoh belaka..hehe..

buat members yang lain..yang tak dapat join gathering..dont be sad ya...insyaAllah kita akan bertemu lagi...berkumpul bersama-sama..may be next time lebey meriah..kan..kan..

jom kita layan picture-picture..
betapa kami sangat gumbira bila bertemu..bagaikan adik beradik...sangat-sangat the best..
pakat-pakat vogue masa acara malam hawaii..nama tema pun besh tau..ALOHA WAKIKI HAWAIAN NITE... memnang bestla..

minta maaf ye..picture tak banyak..selamat melihat dan selamat menjamu...hikhik..



with lisa..
malam hawaian...yg sungguh grand...







sorry lisa..diha copy dari ur facebook..
dari atas kiri : photographer kami..
atas kanan : hani with lisa..
bawah kiri : lidia happira
bawah kiri lagi : dalila fuad
bawah kanan : tuan norashikin





time ni baru je sampai..
pas lepak di bilik turun pegi teluk kemang..
beli barang for preparation hawaian nite..





hehe...jangan marah na..
maiza hermo nordin..
cute kan..
vogue gitu..maiza yang sporting..





muna sarah with maiza..
noraznita with her daughter..




kami geng utara...
kak fidah
kak azizah
maiza..






atikah and lisa..




sekitar malam hawaian nite..
best..ala bbq yang terpaksa di buat dalam dewan..
cuaca tak menentu..
plan asal sepatutnya tepi pantai...
apakan daya..takder rezeki...
but we have fun..





sedang menjamu selera..
macam-macam ado..
sedap-sedap belaka...





haha...again..jangan marah lagi ye..
unty maiza with saidatul..
my lovely daughter..




noraznita with her daughter..
saidatul excited bila jumpa pasir..
for the 1st time..she explore..
sekali masuk dalam mulut..
letak atas kepala..
dalam mata..
huhu..




yatekhram forever..
kasih seorang papa buat anakanda tersayang..qiestina..
yat yg sangat sporting..sempoi..

finally dapat jugak berjumpa dengan my sifu
thanks yat for the present..
saidatul sangat suka..



saidatul so excited bila dapat hadiah..





mell and yat...
borak sakan..hehe..




hanani and scha nur..
adik-adik yang sporting..yang vogue..
insyaAllah kita jumpa lagi tau..






pemandangan dari hotel permaisuri..memang bestla..









ank ibu with maklang..
hehe..kulit saidatul dah bertukar..
ibu pun sama..ada line hitam putih lagi..hehe..
apapun kami enjoy..






selasa 15 mac 2011
telematch..
anak-anak seafarer yang sporting..
tgh get ready nak main..
hullahop...




sorry..pic kawan-kawan lain tak sempat nak snap..
pakai hentam aje..
hehe..kita tunggu CD ye..
lagi best dari pic dalam blog ni..



hope enjoy ye..

apapun..rezeki saye..
for the 1st time baru kena lucky draw..
hehe...rezeki for SAIDIHA MADIHAH...

alhamdulillah kenyang dan sangat sedap..



thanks so much..
saper buat yer??






okay..time's up..
gud nite semua....




assalammualaikum....

Thursday, March 10, 2011

our mini gathering..


huhu..last week punya citer..
sbb musabab suka simpan dalam draft..
sampai kelupaan utk post kan entry ni...

may be penat sangat last week..
dengan bercuti ala singkat di Langkawi..
keesokkan ada pulak mini gathering dari Utara..

kami tidak kenal actually..
semua kenal through FB..berchatting,bermsg..
tapi ada sebahagian sayer pernah join bersama ketika husband-husband pakat wat combine di Alam..
memang besh..kerana kami mengeratkan ukhuwah..
mengeratkan lagi silaturrahim antara satu sama lain..


kali ini kami berjumpa lebey ramai..
even bukan berpuluh..tapi sepuluh orang buat A&W jadi gamat..hehe..dengan suara-suara kami yang kepo..ahaks..


perjumpaan start pukul 12pm..
semua muka excited nak jumpa kawan-kawan baru..
dedicated untuk kak azizah , kak hasmiza, elya, maiza, idzalia, aznor, hananie, MunaSarah, nur iradah, dan semua wat kawan-kawan kapal yang lain..hehe..


perjumpaan kami di Tesco Sg Petani, dating kami di A & W..hehe..first jumpa rasa macam dah kenal lama..sebab boley masuk..buat maiza,elya...kita dah kenal di melaka kan...dan buat kawan-kawan yang lain..pertemuan kita baru-baru ini rasa lebey mengeratkan hubungan kita..kita sama-sama merasa..bercerita dan bergosip as a wife seafarer..tambah-tambah kak zie yang byk pengalaman..thanks kak zie kerana sudi turut serta bersama kami..sungguh saye katakan akk sangat low profile..kamik sukak gitu..hehe..


okay..okay..rasa saye biarlah picture-picture yang menceritakan kegembiraan kami ketika di sana..
keceriaan tergambar di wajah kami kerana kami berpeluang mengenal di antara satu sama lain..
mengenal apa perasaan sbg isteri seorang pelaut kapal..

buat siti nur iradah..welcome the club tak lama lagi..
buat nanie..we proud you coz nanie one of the seawomen di sana..sungguh saye teruja tengok nanie...cayok..cayok..




tak cukup korum..hehe..
pakat tangkap sana sini..





anak-anak yang sporting..
saidatul je yang takder..mood tak berapa nak okay..




we are happy as a wife family seafarer..





makan-makan time..
yummy..




bila lagi akan ketemu???
(' ',)





ceria-ceria je..
seronok bergosip ye???
muka puas hati pakat boley jumpa..





wife,gf,seawomen..
semua ada..
ira bakal tut..
nanie dah sem ke lima..
another one sem..
wish you all the best..




"
"
"
"
"





time's up..
dah pakat berdiri..
nak balik sudaaa...











insyaAllah kita akan berjumpa lagi..
pertemuan yang indah..
akan sentiasa di ingati..

thanks pada semua yang sudi hadir..

thanks to kak azizah and kak hasmiza..
yang merancang and aturkan pertemuan ini..

moga ukhuwah yang terjalin akan lebey mengeratkan silaturrahim kita bersama..






salam jumaat yg penuh barakah..






p/s : hari ni kami semua plan nak ke rumah kak sue...hehe..can't wait to see again..
buat kak rafidah jangan sedey na...insyaAllah kita akan ketemu....

dah makin hampir grand gathering di PD..hope semuanya berjalan dengan lancar..doakan perjalanan kami ke sana..

wat papa..thanks izinkan kami pergi..kami akan jaga diri..doakan kami pa..we love you..

Wednesday, March 9, 2011

CD again...


must semua dah tahu kan??
kalau yang rasa malas nak baca...sila close my blog tau...
its okay..its alright...tau entry ni dah selalu ada kan??

dah genap 8 months saidatul pakai CD..
alhamdulillah..penjimatan sgt menakjubkan....betoi..tak tipu..sumpah...wallah..
tryla gunakan untuk anak-anak anda..

since usia saidatul 9 months ibu dah start guna CD..
survey punya survey...BABYLAND jugak yg ibu pilih....sekarang dah ada 17 koleksi..

basuh pun mudah...
tak mudah bocor...
penjimatan wang yg sangat-sangat berkesan...
sangat sesuai utk surirumah / yang bekerja...

saper-saper yang berminat sila ke laman FB..just find OmeloTomelo
price sangat berpatutan..
bermacam corak boley di pilih...ewah...saye tgh promote nih..
cik Fatin...sila amik noted..beri diskaun kepada saye....:)


jom kita layan picture...
sekitar kehidupan seorang anak yang mahu menyelamatkan bumi..
thanks pada yang mewujudkan CD ini..
even sejak dulu lagi ada..
zaman makin maju..see..sampai CD pun dah jadi moden..








hehe...saidatul dengan CD nya..
jadi model tak berbayar...
tonggek sakan bila ibu nak tangkap gambar dier...

brand babyland...





koleksi-koleksi cloth diaper saidatul..
dua lagi ada dalam baldi...
hehe...


easy to wash..
tak memberatkan anda..
ada mesin taruk aje..
(macam saye,letak ABD PUREEN and sunlite..)
bersih dan suci..cewah....
better jemurkan di tengah panas..lebey elok dan lebey baik..




RUTIN PEMBASUHAN CLOTH DIAPERS SAYA

Buat pengetahuan ibu-ibu, rutin saya menggunakan mesin basuh. Maaf sebab sangat pemalas untuk cuci tangan...saye basuh bila hari ke3 saye himpunkan CD...tak perlu basuh hari-hari..tapi pastikan perah elok-elok..dan letak dalam baldi yang kering...



SELEPAS TUKAR CD...

  1. Terus bawa Cloth Diaper yang kotor ke bilik air.
  2. Kalau guna Pocket Diapers, asingkan insert dari cover.
  3. Kemudian saya bilas dengan air. Selok-eloknya terus bilas untuk mengelakkan kesan dan bau pada Cloth Diaper. Boleh guna toilet sprayer/shower/air di sinki ..
  4. Kalau ada berak, cuba sebanyak mungkin untuk mengeluarkan apa-apa kesan dari Cloth Diaper, renyah-renyahkan sampai hilang warna dari air bilasan.
  5. Kalau hanya kencing, bilas dan renyah-renyah ala kadar sahaja.
  6. Perahkan air sebanyak mungkin dari Cloth Diaper.
  7. then masukkan dalam baldi yg kering ye puan-puan..


BILA CUCI MESIN..

  1. Saya cuci CD 2-3 hari sekali sebabnya stok Cloth Diapers mencukupi. kalau tak memang kena basuh hari-hari..tu la..beli lebey-lebey ye..
  2. Asingkan cover dan insert sebab cover kena masukkan dalam landry bag..baru tahan and elok sentiasa...
  3. jangan lupa clip butang ye..
  4. Masukkan Cloth Diapers dalam mesin basuh dan gunakan cycle “Quick Rinse & Spin” untuk membilas. Sila ikut setting pada mesin basuh anda sendiri. Tidak perlu serbuk pencuci.
  5. Setelah selesai, masukkan serbuk/cecair pencuci yang sesuai untuk Cloth Diapers. Saya gunakan ABD pureen. jangan buh banyajk-banyaki suku sudah mencukupi...(see...kebaikan guna CD)..tak membazirkan????
  6. Selepas selesai, jemur Cloth Diapers di bawah cahaya matahari.kalau ada kesan kuning-kuning biarkan je..nanti cahaya matahari akan putihkan kembali..huhu..

****jangan lupa sebulan sekali lakukan stripping..betulkah ejaannya..????***
caranya amat mudah,,amik rendam CD dalam baldi yang berisi air..then letaklah sunlite..macam saye..selalu guna..hehe..hanya sedikit je..jangan abiskan satu botol ye...:)






tengah di jemur..
lately hujan pulak..
nasib ada CD lebey...
tak rugi beli banyak-banyak..








budak ceria..
tapi kalau orang nak ambil dukung...
terus...uwaaaaaa...
hehe..









we are happy family..
tiada yang terindah bila adanya saidatul dan atta dalam hidup ibu..
i love both of you..







i'm proud to be a mother..
i love the status..





salam keceriaan buat semua pembaca blog saye..
terima kasih kerana sudi singgah ke blog yang sangatla dhaif ini..
sekadar berkongsi rasa..sebagai isteri,ibu dan sahabat..



assalammualaikum...




p/s : **mode ceria utk 2,3 hari ini..incik nizam berada di bintulu until 12 march..wah..sangat suka..kerana saya sayang kamu incik nizam..mmuahs..**

Tuesday, March 8, 2011

macam-macam ceritanya..


rakaman ni di ambil petang semalam..
anak dara mengomel bahasa parsi..jerman and segala bahasa...
yang pasti ibu langsung tak faham-faham...
apa yg ibu sebut semuanya saidatul nak marah...
lucu bila dengar...penat ibu gelak bila tengok keletahnya....hehe...

atta..saksikan...ngomelan anak atta yang kian lama..buat ibu geram dan terhibur..






terbalik lagi..
camne nak bagi okay yer..
sungguh-sungguh tak pandai..
saper tahu nak rotate..
sila ajar saye ye...







keje yang belum siap...
tengah dok tempek sticker barney...
macam-macam keje dia...







dah bosan..
port lain pulak dia cari..
anak dara ke nih..
panjat sakan...









insyaAllah saidatul bakal jadi doctor..hehe..
impian atta and ibu..
kalau tak jadi doctor pun..
cari keje yang dapat manfaatkan untuk diri dan orang luar..
dapat bantu orang susah..
tu pun dah cukup untuk buat ibu and atta seronok...



selamat malam semua...

atta..can't wait your calling tomorrow..
mish you so much...




assalammualaikum..





Sunday, March 6, 2011

di Langkawi...







04032011 until 05032011....
kami berlima ke Langkawi..
agak rushing actually tapi hasilnya..sangat besh..
even panas sggh-sggh..tak mengapalah..ujian daripadaNya..


kami ke sana pada pagi jumaat..
nak berkat orang kata...hehe..
selepas solat subuh kami ke sana...kerana ..kami perlu sampai ke sana before 8.30am..
boat yang akan kami naiki pada awl pagi..

Alhamdulillah perjalanan dari sg petani ke alor setar ambil masa dalam 30 minute..
dan seterusnya ke jetty kuala kedah dalam 10-15minute..
nasib sempat sampai before 8.30am..kalau tidak alamatnya..lambatla..

perjalanan ke Langkawi mengambil masa dalam 1 jam 15 minute..
lama jugak tu..adoi..nak buat camne..penumpang ramai..so kena berhati-hati..
time balik pulak hanya amik masa 1 jam..
bayaran boat utk perhead dalam RM23....


First time jejak kaki ke Pulau Langkawi..rasa teruja dan happy..bukan senang nak datang sini..
hehe..orang kedah tapi tak pernah dtg Langkawi..hehe...
nasib baik atas permintaan my bff yang teringin nak datang sini..berjaya jugak apa yang kami rancang..
minta izin dr incik nizam...alhamdulillah dapat approval...tq laling..pasni kita pegi sama-sama ye..


jom layan picture-picture di bawah...
jenuh nak bercerita nanti..hehe..




dataran helang...
lambang kemegahan di Langkawi...






kami sampai pun dah pukul 10.30am..
check in lambat lagi...
pukul 3.oo tu..
jadi kami ambil keputusan jalan-jalan dulu...
picture di atas dekat makam mahsuri..





untuk hari jumaat and sabtu kami just booking utk stay di motel shj..
lebey jimat..
harga RM80...then divide 2 leh dapat sorang RM40..
jimat kan di situ??hehe..


sinaran motel dkt dgn area pekan kuah..
tempat yg mudah utk bershopping..
di bawah motel tu pulak terdapat satu kedai runcit..
mudah untuk beli kalau terdesak..
macam saye la..
punya excited nak dtg sini..terus terlupa pampers anak..ish..ish...



nasib kete sewa banyak..
kami just berlima..
so just amik BLM SAGA..
price pun okay..
untuk hari jumaat and sabtu..
charge RM90 shj..murah kan??


harga utk masuk ke museum mahsuri just RM5.00 perhead...






sempat ziarah makam mahsuri...
sebak bila tengok makamnya..
beliau di fitnah..
moga Allah peliharanya...

nampak tak telaga mahsuri..
air telaga sememangnya sejuk..
sempat sejuk kan muka si kecik..
time ni dah start panas..

ibarat sumpahan mahsuri..
padang jarak padang tekukur..
mmg serius panas....








kemudian...kami..
melawat ke kampung kedah...
mmg macam di kampung..
tenang aje...




abis aje ke sana...bergambar...













destinasi kami nak naik cable car..
wah....sggh tak sabar tau..
sangat teruja..

ciptaan Allah...pemandangan yang sangat indah...



tengokla budak kecik tu..
excited...
hehe...even ada time buat perangai...kita layan aje...






saye sempat jugak buat benda alah ini..
apa orang panggil erk???
bukan kaki saye tau..
kaki anak dara saye...hehe...


sebagai kenang-kenangan...
suka bila tengok..
plan nak buat kedua kaki...
tapi price..huhu...
kena save budget...hehe...









kami dalam cable car...


price erm..boley tahan...
actual price RM30..
tapi bila kita warganegara malaysia..
dapat diskaun RM16 sahaja..ok la kan,,jimat dah tu...







time ni mmg sangat penat..
tapi demi nak lalu jambatan yang setinggi lebey dari 700 meter..
saye berusaha jugak sampai ke sana...
nampak tak???

sambil mendukung anak...hehe..
saidatul happy bila sampai ke sana..
sejuk....

yes!!!!!!!
kami berjaya...









dah turun dari cable car..
time isi perut..
letey...rehat kejap..

siti n honey pekena laksa...
saye pekena maggie goreng pedas..
terbaik punya..
hehe...







dataran helang....
huh...cuaca time ni dah pukul 11am.
tapi still panas..
kami bertahan je..demi nak tgkp gambar punya pasal....







anak ibu yang ceria..
sporting jugak..
adakala merengek jugak..
biasala budak-budak...
tak selesa kan..
tapi kami enjoy...


kalau ada atta....lagi besh..
atta..nanti kita pegi ye...












ice cream time....
sedap....



and last picture...
mmg best...
sempat lagi budak kecik nih...
hehe..peramah betoi....


tapi jangan saidatul ikut pakaian dia sudah la..
hehe...





meh saksikan....





haha...sempat lagi kami tangkap moment saidatul dgn amoi tu...hehe..
very sporting...
gud gal...







Alhamdulillah...selesai jugak kisah saye bersama adik-adik and saidatul di Langkawi...

actually belum puas lagi berjalan ke sana..sbb ada yang pending..
pantai chenang, pulau dayang bunting, beras terbakar....and banyak lagi..
insyaAllah next time leh pergi dengan incik nizam...lagi best kan???

hope pa enjoy baca nanti...



saper nak tengok picture lain sila ke facebook saye ye..hehe.. ....


gud nite all...assalammualaikum.....
Related Posts with Thumbnails