Thursday, September 22, 2011

Mr.Bean....:)







petang semalam plan dengan incik nizam..
nak tengok citer JOHNNY ENGLISH REBORN....
lastly tercapai jugak....


kami bertiga dating di CAP SQUARE..
tempat pun nampak privacy may be sebab time orang bekerja kan..tak terlalu pack..
kaunter tiket pun sepi je...hehe..


macam scha nur cakap.."hilang kesopanan seorang gadis apabila menonton that story"...
hehe....camne tak hilang kesopanan tu...cerita memang best..ada banyak kelakar..
time tengok show tu..lebey kurang dua puluh orang je dalam panggung tu..
tambah incik nizam and wife dia gelak..abisla...

sape yang ada masa free pergila tengok...
jalan cerita memang menarik...
kalau tengok cerita mr.bean selalu macam jadi orang bodoh je kan..

kali ini perwatakannya memang berbeza...dialah main actor / hero / pelawak....
watak mr.bean bila tua nampak handsome dari citer sebelum ni dalam tv3...macam poyo je..hehe..
kali ni sangat menarik..

boley gelak ramai-ramai..haha...





















SINOPSIS DARI CERITA JOHNNY ENGLISH REBORN..


Rowan Atkinson returns to the role of the improbable secret agent who doesn't know fear or danger in the comedy spy-thriller Johnny English Reborn. In his latest adventure, the most unlikely intelligence officer in Her Majesty's Secret Service must stop a group of international assassins before they eliminate a world leader and cause global chaos.

In the years since MI7's top spy vanished off the grid, he has been honing his unique skills in a remote region of Asia. But when his agency superiors learn of an attempt against the Chinese premier's life, they must hunt down the highly unorthodox agent. Now that the world needs him once again, Johnny English is back in action.

With one shot at redemption, he must employ the latest in hi-tech gadgets to unravel a web of conspiracy that runs throughout the KGB, CIA and even MI7. With mere days until a heads of state conference, one man must use every trick in his playbook to protect us all. For Johnny English, disaster may be an option, but failure never is.





kaunter yang lengang...hehe..syiok..











budak excited nak dapat pop corn satgi...hehe..:)











tunggu turn nak masuk panggung...hehe...
ibu and atta low profile..tak suka show off...bagi laluan untuk anak dara kecik ni je..hehe...












thanks sayang sebab sporting
boley ibu dating berdua dengan atta..hehe...

tengok tu muka ceria je anak dara sorang nih....

















jangan tak tengok ye..
tak rugi...and boley release tension....hehe..


bye..bye....

Tuesday, September 20, 2011

selamat bertunang...:)












entry ni sepatutnya kena update awal...
tapi keadaan diri yang tetiba jadi pemalas...so tertunda untuk sementara waktu..
sebelum menjadi basi..better kita update..hehe..

dua minggu lepas telah berlangsungnya pertunangan adik ipar saye dengan cinta hatinya iaitu hasinah...:)
tak silap saye pada syawal yang ke 12...
Alhamdulillah..majlis berjalan dengan lancar...


Alhamdulillah dah selesai pertunangan.... nikah and kahwinnya akan berlangsung pada may tahun depan..
mudah-mudahan di permudahkan segalanya...amin..


meriah jugak time alam pertunangan..
rindu pulak moment ketika bertunang dengan cinta hati saye..incik nizam...
kami bertunang pada 20 october 2007...
alam pertunangan memang lagi banyak cabarannya..masing-masing kena kuatkan iman..kuatkan hati dan benda paling penting banyak bersabar dan berdoa..



bila tengok orang bertunang..rasa macam nak kembali zaman dulu..hehe..
teringat lagi time bertunang saye masih bergigi besi..huhu..
dengan di make up macam opera cina...(sayangnya picture-picture tu ada dalam handphone yang dah rosak..huhu)
lepas bertunang..inicik nizam terus naik kapal..nak kumpul duit...hehe..
7 bulan tempoh bertunang...balik je terus kawin..


orang tua cakap jangan bertunang lama-lama..takut nanti di kebas orang,...hehe..
semua tu bergantung pada diri masing-masing..
kena kuatkan iman...sabar ....dan banyak berdoa...(dah cakap tadi kannnn....:) )



jomla layan picture pulak..asyik membebel je ..hehe...








hantaran dari pihak lelaki...











hantaran dari sebelah pihak perempuan..










sekitar majlis berlangsung...










my mil and periyamma....:)
sarung cincin kepada tunang perempuan...









turn sarung cincin pihak lelaki pulak...










my best friend forever..
kawan time susah dan senang..
thanks ct..sudi hadir ...










time ni baru nak on the way...
kami sedondon....:)










hasinah..semanis nama empunya diri..
kecik molek je orangnya..
tak lama lagi kita bersaudara..:)








muhammad nasim...
hehe..handsome dak my bil...
handsome lagi said nizam kan..kan..hehe..





















akak doakan moga semuanya di permudahkan..
moga hubungan ini kekal selamanya hingga akhir hayat...

barakallahulakuma wabaraka a'laikuma wajama bainakuma fi khoir...:)












chacha.....chachi.....
congratulation for both of you....
saidatul tak sabar nak makan nasi minyak...:)












good nite...:)

Sunday, September 18, 2011

bukit tinggi tenang...:)








Assalammualaikum...


dah hampir sedekad...(cewah....sedekad konon..macam ada orang singgah baca blog aku pulak..perasan..hehe..)
tak update blog pun sekarang ni..bukan takmau update tapi malas tahap gaban sejak preggy ni..huhu..
Alhamdulillah kandungan sudah masuk 9 weeks days 4..
saye di beri kesihatan yang baik dan adakala datang juga angin morning sickness itu...
tapi its normal rite...ibu preggy tak pernah lari dari alahan ngandung ni..
kalau dulu masa preggykan saidatul..asyik naik bisul..kali ni hope janganla lagi...azabbbbbb...hehe..


setiap kali taip saye delete...
setiap kali taip saye save dalam draft..
so setiap hari benda tu tersimpan je..
konon nak citer untuk raya sebulan..takder makna dah..huhu..



hari ini kita cuba update jugak..
sebab incik nizam tanya pagi ni.."ma dah tak nak update blog ke"
must incik nizam rindu kan...
saye update ye sayang....:)



baru-baru ini kami ke bukit tinggi BERJAYA HILLS...
tak pernah pergi pun apatah lagi tak tahu area mana BUKIT TINGGI tu..
umur dah masuk 30 tahun..tapi area jalan masih fail..
nampak sangat tak suka berjalan..hehe..

kami pergi sana time MATTA FAIR buat promotion..
time tu dapat murah...so kami decide stay di sana 3 hari 2 malam...saje tambah sehari lagi..baru syiok..
saye rasa tak mahal...dalam RM 300++..include dengan pass masuk + aktiviti (japanese village, botanical garden, animal park and ada lagi..lupa...) +daily breakfast...cuma makan di tanggung sendiri ye..sape yang nak lagi save..bawa bekal..
kami siap bawa maggie+roti and segalanya..haha..



banyak plak berceloteh..jom tengok picture yang ada ni ye...:)











dah sampai..
syiok..sejuk and nyaman...:)










pintu utama....
nampak macam usang je..
try masuk ke dalam..macam tak mau balik..hehe..













cantik...tersergam indah..
view kami ambil time malam...









view time siang..
still cantik kan....













time sampai di sana..
kami jenjalan dulu..hehe..
baju geng kapal..sentiasa bersama....:)










rasa macam duduk oversea je....
bukan selalu dapat datang sini..








perjalanan ke sini..ambil masa lebey kurang 45 minute..
kami pi time weekday...tak rushing...smooth je time perjalanan...
tapi bila nak sampai di sana..jalan lebey kurang macam nak ke cameran highland..
rasanya lebey berlikuk....jangan bawa laju-laju ye..ingat insan tersayang..:)







dari hotel..kami gerak naik shuttle..
nak pergi japanese village...
sampai sana...memang syiokla...macam dok negara jepun..adoi..suka..suka..
kalau deco rumah camni pun best...hehe..






time nak sampai sana kena daki bukit sikit...
tawakal je...nasib ada big boss..leh dukung saidatul..
kalau takdak..ibu memang sure takmau naik..









saidatul dengan kimono...
price untuk budak-budak sama je dengan dewasa RM20...:)










jejaka handsome saye...
love you said nizam...:)











kami di jepun...
sejuk and nyaman...
subahanallah..ciptaaanMu..sangat indah..











dah sudah ke japanese village..kami balik hotel...
rehat and jenjalan area dekat-dekat hotel...

esoknya ke animal park / rabbit park...
montok betoi arnab-arnab di sana..
manja-manja pulak tu...
dapat tengok usia kelahiran mereka di lahirkan sampai ke besar..















aktiviti-aktiviti yang terdapat di sana...
termasuk dalam percutian kami ...best..berbaloi dengan hanya RM3++..










antara menu-menu yang terdapat di sana..
kena bawa jugak bekal..
sungguh leh save budget...

harga di sana mengalahkan SR..hehe.
orang kaya may be tak kisah kot...
tapi kami yang tak berapa kaya ni kena la save sikit..hehe..









view dalam bilik...
tak dapat nak snap elok-elok...
dua orang ini langsung takmau beri kerjasama..hehe..
attaa dengan saidatul...

haih..pejam celik cuti atta dah nak habis....
ibu dengan saidatul kena kuat semangat..:(











and last picture.....









percutian yang sangat indah....
percutian yang sangat memberi kenangan manis..

thanks atta bawa ibu dengan saidatul ke sini...
we love you so much atta.....mmuahs....:)











bye..bye...
Align Center

Sunday, September 4, 2011

menu raya...


sudah masuk hari raya ke enam..
bahang aidilfitri masih terasa even raya pertama..kedua dan ketiga sudah berlalu...
kuih raya masih ada banyak lagi...
hari raya kan sebulan...so kita raya puas-puas..hehe...


menu hari raya kami ada pelbagai juadah...
ada yang sempat di snap....dan ada yang terlupa..
letey punya pasal....dah tak larat nak snap...
tetamu tak berenti datang dari awal pagi sampaila ke waktu malam...

tapi seronok bila tetamu datang...
dapat layan dan menjamu pelbagai juadah yang ada....
terima kasih kepada yang sudi hadir ke teratak HAJI NASIR DAN HAJJAH ASMA...
tahun depan jangan segan datang lagi..



di pagi hari raya...kami sediakan pelbagai menu..
antara yang ada..daging masak hitam, ayam masak merah, kari itik, serunding ayam,lontong and kuih telur..

malamnya di sebabkan terlalu ramai sebab geng kelab viva datang rumah meraikan birthday my young sis..
makanya..makanan tak cukup jadi alternatifnya...kami terpaksa beli ayam KFC...hehe..
picture geng KVC datang pun tak sempat nak capture sebab tak menang tangan..hehe..
apapun enjoy sangat dengan kedatangan mereka..
riuh sekampung..hehe..














seisi membalut ketupat...
rindu dekat mak and abah..
selalunya mereka la yang kalut membalut..
suka berlawan antara mereka..










nasi minyak dari chef said nizam..:)










kuih telur...
awal-awal dah habis...
terhangat di pasaran..hehe..









kari itik superb...
lembut je dagingnya...:)
chef nizam yang masak...







reyta (bahan-bahan ada yoghurt,bawang and carrot)
dari incik nizam jugak..







ayam masak merah...saye buat...hehe..








daging masak hitam...










rendang ayam...









kami berdua..
i love him so much...sumpah..demi Allah..
incik nizam...sayang saye tak..cinta saye tak??










menu raya sudah cerita..
tunggu yang lain pulak ye...



apapun saye sangat happy tahun ni...
thanks Allah....:)





Thursday, September 1, 2011

raya ooooo raya....


Assalammualaikum....

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR AND BATIN...:)

fuh.......hari raya..memang super duper busy.. mengalahkan orang-orang besar..
time raya..sangat memenatkan..penat bukan buat kerja..tapi penat makan je.mulut sentiasa mengunyah je..hehe...

hari raya ada ketupat,ada nasi minyak,ada mee kungfu,ada bihun goreng, ada kambing, ada macam-macam..
dari hari raya pertama sampai semalam..non stop lagi....sentiasa ada open house..
tapi setiap rumah semuanya terbaik....
rumah kawan-kawan belum pergi lagi...kena susun rumah pakpak and makmak sedara yang berderet-deret..hehe...



raya pertama kami hanya di rumah then raya ke dua and ke tiga baru jenjalan...
perut rasa full sangat setiap kali pergi beraya..
tak makan rugi...bukan selalu...tapi jangan sampai berlebihan....
alamat sakit perut nanti...


jom kita layan picture-picture ni..
ini antara yang terbaik dari yang lain la....ada banyak lagi..tapi jenuh nak edit and upload..hehe..







blue theme...di pagi hari raya...
setenangnya di 1 syawal...:)
hari raya pertama cuma miss abang kandung...
sebab abang beraya di rumah mertua dulu...








for the rest of my life...
my soulmate..
i love you incik nizam...:)













raya ke dua kami beraya di alor setar...
berjumpa ramai-ramai begini paling menyeronokkan..

paling seronok orang-orang lama...
bila berkumpul..berkongsi cerita dan bermacam-macam..
moment ini akan sentiasa subur setiap masa...








cousin-cousin...
bukan senang nak jumpa selalu...
masing-masing ada yang study..ada yang tinggal di KL...
masih belum cukup berkumpul..
ada lagi yang tak sempat jumpa..








four sibling without my brother..
raya ke 3 baru dapat jumpa abang..











saidatul yang paling happy..
dapat duit raya....dapat jumpa ramai kawan....
she enjoy that day....










raya ke dua kami ramai-ramai turun ke park avenue....
ramai-ramai main bowling...we have fun....






saidatul baru bangun tido..
blur je mula-mula..
lastly dia yang paling happy...hehe..










kami berdua...
macam belangkas la pulak..hehe..incik nizam group lain...
saye group lain...hehe..











sebahagian dari cousin yang hadir..
ada yang tak sempat nak capture..
pakat riuh bermain....hehe...












antara kami-kami yang hadir..
kawan-kawan incik nizam juga turut serta..
thanks kerana sporting...:)







memang best sangat...kalau boley lepas ni kita main lagi...









sambung episod raya lagi ye nanti....


raya kan sebulan....:)



bye..bye....
Related Posts with Thumbnails