Monday, September 27, 2010

my young sis + my daughter....

tok.....tok.....


salam semua...sihat kew.....hujan lebat sggh skrg nih...kilat berdentum dentam...(mcm mercun plak kan)..tak leh nak meronggeng keluar dgn anak..alamatnya duk umahla nampaknya...plan nak kuar dgn adik...sbb hujan...tambahan plak..sian dkt saidatul...dari jadi mcm-mcm..better duk umah..iyer tak???


musim penyakit pun banyak skrg..tambahan virus mudah merebak dkt anak-anak yg masih kecil..sian plak...my bby pun asyik batuk and selsema lagi..time bufday pun saidatul dah start kene flu n cough..tapi masih under control..skrg pun still ada sikit-sikit..ibu just letak tiger balm(turun temurun sejak saye kecik lagi..hehe..)...doc tak nak bg ubat...nk biar dier lawan antibodi sendiri...doc ckp..tak yah harap ubat sgt...ermm..nak kata apa lagi..ikut kata doc la...hehe...tapi ada betulnya juga.....



esok atta dah sampai bintulu...atta msg dkt filipine td..around 8pm insyaallah masuk port..beshnya..leh calling-calling and main webcam through YM...hati anak and ibu sggh berbunga-bunga...kami akan sabar menanti...even tak nampak real..cukupla dari jarak jauh pun..dah terubat hati ini...dah nak masuk 3mths +day atta di sana...kami sangat merindui..tapi apakan daya..segalanya Allah yg aturkan....cuma kami memohon moga Allah sentiasa melindungi cinta hati kami berdua...we love you so much atta.....attan....


my young sis+my daughter...hehe..may bulan kelahiran yg sama cuma berbeza birth date and year..sorang 22/1991..sorang lagi 24/2009...sepatutnya celebrate sama-sama last week..tp my sis tak dapat cuti...her boss very fussy...what to do dear..sabarla yer..ada 3mths lg....abiskan your practical dgn jayanya ye..report wat cantik-cantik...ikut je apa orang atas cakap...


sabtu lepas we going to alor setar...just nak celebrate bufday siti ai'ishah...surprise for her..dia tak tahu pun..hehe..


*

*

*

*

*

*

*


sweet 19 years...hehe..dah besau..tp orgnya tak besau-besau..


happy bufday both of you...



cayang mak teh...mak teh pun cayang saidatul...



suap menyuap plak.....




peace....no war..hehe





hani,yong and udin....






hehe..dua beranak yg suka bergambar....gediksss..huhu..






dedicated for our lovely...we mish you atta..........




budak-budak yg gedikss....



aina wif ecah.....




alhamdulillah dapat juga meraikan bufday my sis...yg ni je yg mampu kakak and kak hani buat..kek pun kecik je..next year..kita celebrate wif saidatul ye.??.kekenyangan sudah....dgn tripple double cheese burger...camne la tak gemoksss...hehe..burger favorite tu..since bercinta dgn en.hubby lagi..time dating must di mcd...hehe..kenangan tu...missssss him...


pa...di bawah nih ada picture candid saidatul..macam-macam keletah dier..mencuit hati sesaper yg melihatnya..hehe...aksi-aksi tertarik..menarik..kau memang dabommm..haha..sape yg tak suka nengok....sila (X) dari my blog ye....bak kata my sifu...ada aku kesah???huhu......


*

*

*

*

*

*




yea...yea..ibu bg fun fries .....cedapnya...


yea..yea....


ala....dah nak abis...ibu..belikan yg baru...bley???


yea...yea..maacih ibu..ibu nak belikan yg baru.....yayang ibu..



gewamnya....sbb sgt sedap..saye suke..


adoi....rasa letihla.....



terteleng smp air liur terkeluar...ank saper nih....




dahaganya....lega rasa dpt minum air masak...




*

*

*

*

*

*

*

*

*

*


hehe..semestinya atta saye sdg senyum menatap wajah saye..kan..kan...atta..???.saidatul rindu atta..atta must rindu saidatul kan??lately...she always call atta..ta..ta..ta...haih...sebak bila dengar...sabar ye sayang..tak lama je lagi kita akn jumpa atta...pasni must berkepit selalu...ibu pula akan di abaikan ...hehe....


dah 12.16am..time to sleep now...


gud nite atta..kiter jumpa sok ye..tak sabar tunggu pa smp bintulu...



da...da......


salam..and nite everyone...:)


Friday, September 24, 2010

happy bufday ( final part )

huhu...anybody home....excuse me..

ada citer besh nih..meh lor...tgk-tgk..baca-baca..tak rugi..sangat happening...sangat riuh...hehe..come and seat with me..nak cite tentang our princess said nizam and madihah...hehe.


semalam bufday party si tecik..erti kata princess utk sehari la..hehe...best sgt..


special dedicated utk mak and pak sedara yg sudi membantu saye utk mencari makanan..terima ksih sudi tlg tempah utk saye.....sepupu sepapat yg byk membantu...di mlm bufday saidatul..wat pokcik.mokcik jiran tetangga yg sudi dtg...mendoakan kesejahteraan anak saye..di samping membuat doa selamat..bacaan yassin utk si tecik ini..utk arwah mak abah saye dan buat arwah sedara mara saye..sggh saye terharu..kerana itu niat saye...untuk si tecik ini..alhamdulillah..dan tak lupa wat sahabat-sahabat yg sudi meraikan saidatul..thanks so much..(kak syuk,maria,umi,mursyida,syita,muni,ct aminah,ijan n amir)


we start after solat jumaat..mudah kan..sbbnya pas solat must perut dah nyanyi..jadi dtg terus ke teratak bonda hajjah asma dan hj nasir..hehe..kami menjamu pelbagai juadah..


maaf ada yg terlupa nak capture..saye sgt busy tambahan plak..kena layan org ramai..hehe..

estimate dalam 50 org tapi lebey yg dtg..hehe..tak pe.yg pasti makanan masih ada.lebey lg baik..leh bg dkt org..ye tak?kalau kurang cian plak..




nasi hujan panas ready to eat..





ayam masak merah...sodap sangat...





acar timun+kacang panjang...huhu..saye tak leh makan kacang panjang lagi...



pasta goreng...by makteh fariza..thanks so much laling..







wah..si tembam sdg menbancuh air..huhu....



actually ada lg menu lain...laksa + karipap + roti jala + air teh tarik + pulut sekaya + bihun..tp bila busy..smp tak sempat nak capture..rugi..kalau tak mmg meleleh air liur pa and kengkawan...pls...tlg lap air luir tu..nnt masuk dalam makanan..ops....huhu..


after makan and before potong kek..kitaorg start wat baca yasin..wat bc doa selamat...alhamdulillah berjalan dgn sempurna..tp kejadian yg sgt saye takut dan dlm masa yg sama..itulah kebesaran Allah.time semua pakat baca yasin..hujan tetiba..dgn kilat...dgn guruh berdentum dentam..huhu..takut rasanya..hujan sgt lebat dgn angin kuat..tp alhamdulillah lepas abis baca yasiin back to normal..syukur hujan rahmat yg di turunkan..thanks ya Allah..








my uncle haji parid...yg mngetuai bacaan yassin dan doa selamat..thanks pakngah..moga Allah sentiasa merahmatimu..














bestkan pa..pa tentu seronok tgk moment-moment nih...thanks for hani,yong yg sudi tgkp gambar nih..hehe..time nih ibu pun join baca yasin...saidatul behave je...dengar je kami baca yasin..jd anak yg solehah..ye sayang..


hehe..pas je dah selesai time to potong cake plak..hehe...pa..jgn terkejut tau..cantik ooo..harga murah je pa..ma budget 300 lebey..tp..ya Allah..tq for reena.sedap cake choclate moist tu..icing cream pun tak manis sgt..pasni leh order lg..kan??.sape-sape yg nak order leh tgk dlm blog saye..ok..my bff blog..bawah sekali..tak rugi..semua org tak cayer pricenya..



pas bc yassin..dier pun sleep..huh..camne nih???belum potong cake lg..adoila...



before tetamu dtg...prepare apa yg patut..





atta...cantik tak kami berdua..rindu atta..tak sabar nak celebrate dgn pa plak..mish you..mish you...

"


"


"


"


"


"



tadaa..........................



















1st bufday cake for saidatul..cantik tak pa.harga sekali ngan postage (hehe..diaorg dtg antar ke jetty seberang..request by mama sendiri)..total RM 1++...sgt berpuas hati...saidatul pun leh mamam..


ma order biar ada pooh..hehe..sbb ma suka pooh..saidatul pun suka..connection tu..bila suruh kiss pooh..automatik dia akn kiss..means..she like pooh..jgn jeles pa..huhu..if not nk order pooh & friends..tp ada oink..oink..mlsla..nmpk tak cantik plak..dahla colour pink plak+lubang idung besar..hehe...

aksi-aksi our little princess kita pa...happy je even baru bgn tido..seronok dpt meraikan happy bufday dier...we love you saidatul...








ada org ambil brg dier.start nk nangis..sepatutnya marah..hehe...








time bersama kawan-kawan...seronok dier..ada kawan tecik..kwn besar..smp mak org pun ada...huhu..tq pada semua yg dtg.sgt menghargai..








atikah..


saidatul wif danial..comey kan boboy nih..anak seafarer gak.....tq for coming...bufday danial 28 oct...untie dtg plak ye..




and...tq utk yg dtg semalam..tq for gift..duwet raya...bykla plak duit raya saidatull...ibu and saidatul ajak mkn je..tp so much..tq....dedicated for mursyida,maria,kak syuk,umi,syita,ijan,amir,muni,ct aminah,jiran-jiran yg bg double duit raya..hehe...pakngah n makngah(tepung talam),maklang and family,pakteh makteh(pasta goreng),maktam paktam (bihun),pakndak makndak,pakcik makcik,maksu paksu..my cousin kak na..yg bersusah payah wat roti jala and karipap..and semua yg terlibat..maaf kalau sayer terlupa sebut nama...maafkan saye sekali lagi...sayang kalian..kalau arwah mak abah ada..lg tentu seronok..syukran jazilan...syukran auwi-auwi...








hani wif muni and ct aminah...


hani wif ijan and amir...



kak syuk,maria and umi...see...even di mana berada..jgn lupa breastfeed anak...sgt besh..tq so much for coming..



syila wif her son..danial hensem....wife seafarer..mmg tak sangka...satu kg...


saidatul wif untie mursyida...tq friend...




atta..masin mulut atta...saidatul dpt gift..happy dier..mcm-mcm dier dpt..duwet raya..baju bajan..beg bear,mainan,bekas air,towel pooh,set pinggan mangkuk..thanks again.....


wokey..byk dah ibu berceloteh..penat rasanya..br balik dari alor setar nih...gi celebrate bufday my 3rd young sis...sian dier tak dapat sesame time saidatul bufday..nnt kite tempek-tempek plak story makteh saidatul ye..

ibu tired..nak kena rehat..sok nak kena wat keje banyak..



wat atta and kengkawan tersayang.....hope enjoy baca blog today...sayang kalian semua....



nite..salam...
Related Posts with Thumbnails