Friday, August 13, 2010

bershopping adalah terapi terbaik...

statement di atas hanya utk saye...kalau ada yg sokong..ucapan terima kasih saye ucapkan...hehe..


en.suami..maafkan saye..bile berjauhan..xder mende nak buat...tp saye hanya shopping bila perlu...kerana shopping itu wat hati saye rasa lega..haha...(lege menghabiskan duit kan pa???) gurau je pa...jgnla majuk...i still berjimat cermat tau..



pagi yg indah...yg nyaman je rini..iyerla...ujan dari smlm tu..tido dlm aircond yg sgtla best..sampai sahur pun tak bangun..hope i'm strong tu brestfeed for saidatul kutty..risau arr....selagi terdaya akn ku thn...kunci je alarm..tp hampeh...



alhamdulillah...saidatul nmpk sihat...just hr ni nk gi check dgn doc...smlm pun xbyk jg..tido je..bdn pun dah makin sejuk...xpanas mcm 2 hari yg lps...i'm so worried....batuk and selsema je yg still ada..xper..nnt ibu suapkan air IMT under HPA tu yer sayang..bgs gak minuman herba tu..baik utk org dewasa..budak-budak..rasa mcm air zam-zam...herba dari bumi Allah..saper-saper..yg nk try tgk laman web HPA... byk khasiatnya...



hari ni just nk mengupdatekan pic-pic yg tertinggal..harus,wajib mengupdatekan sbb en.suami sll melihat blog ibu yg tak seberapa nih....hehe...en.suami anchor smp 20hb..beshnya..dapat gayut sakan..dapat 3g..saidatul..lg bertambah happyla...dapat tatap muka atta yg dier rindu sgt-sgt tu..ibu pun windu..








hye semua..saye ada di center square shopping complex..ibu bw saye jenjalan...sambil tu...saye mamam bubur mcd...xsedap pun...tp ibu msk lg sodap..hehe..puji diriku sendiri...saper lg nk puji..harus diri sendiri la...






aum....sedapnya....tq ibu..sudi suapkan saidatullll














bershopping terapi yg beshkan??gembira je hati masing-masing..dpt sedekahkan duit dkt tesco tu...huhu...naperla wujud semua nih...haih..en.suami..maafkan saye...sayer 9..awak 1 je..what to do??




tgkla si manja papa....hehe...mak lang yg belikan..harap ibu xderla memenda nih..suka sggh dier..wat memalu pulak..hehe..










mereka-mereka lah peneman saye ketika en.suami di laut biru..jasa mereka xakan saye lupakan..darah daging yg paling rapat dgn saye..kini mak teh dah xder..gi wat praktikal...tinggal mak lang je ngan kite...tp mak lang sangat-sangat sayangkan saidatul..jg saidatul....beshkan sayang...nanti turn mak lang dah kawin...dah ada baby..kiter pulak jaga dier yer sayang?









time ni di KFC...riuh sggh si kecik ni...smp bertegur sapa dgn orang lain..anak atta..anak atta..tp atta..klu org xckp dgn dier....dier senyap je..hik..hik...anak ibu nih..jgn jeles yer atta....



ok..ibu nk kuar dah ni..nak siapkan si tecik comey nih..nk gi jumpa doc....nk tgk perkembangan dier camner..actually berat dier 8.17kg..rasa mcm dah lama asyik 8 kg lebey je...erm..xper..doc ckp nomal..klu nomal alhamdulillah..berat-berat sgt ibu plak xlarat berdukung..kalau atta ada kan besh..dierla yg suka dukung si kecik nih..sayang...ma rindu kamu...november..cepatla...cepatla...




ok dokey..stop berceloteh....kite jumpa lg yer alls..nengokla si tecik bergaya dalam kete mak lang dier....selamat pagi semua....




sayang kalian semua...bertambah sayang kepada en.suami yg nun jauh di sana....love you..mmuahs....



Thursday, August 12, 2010

anak ibu nampak makin pulih..

hr ini dah masuk hari kedua kita berpuasa...rasa cepat je masa berlalu...kan??moga amal ibadat kiter di terima olehNya..amin..


berbuka tadi dgn dorry fillet 3rasa..ada sayor keladi (tp saye xmakan pun coz mmg takut nak mkn lg.pantang..pantang..)+sambal sotong...bubur lambuk and sewaktu dgnnya...seb bek saidatul okay...even dier xsihat sbnrnya...sian...kena flu...cough..fever...lps dah msk..siap-siap gi berbuka di umah mak sedara..di umah dierla kitaorg sll lepak..yerla...dah yatim kematu...dkt diaorgla tmpt kitaorg tumpang kasih sayang...


ank ibu hari ni nampak okay dari smlm..huh..risau sgt smlm sampai tak tido...jadi mata zombi..risau la..suhu dah 40...ibu letak air asam jawa,baca doa syifa'...letak vikcs di dada,di blkg bdn,di hidung n ubun-ubun...sianla anak ibu..may be nak beralih bulan..skrg ni dah berdiri sendiri..pgg tgn pun dah xkasi..tepis lg ada la..hehe..so smart yang..



hope esok sayang sihat n ceria kembali yer..ibu rindu nk main ngan saidatul.rindu dgn gelak tawamu yg mengekek..hehe..rindu dgr ngomelan anak ibu...atta pun pasti risau..virus ni dah xbleh nak elak..xkuar rumah pun pasti akan dapat jgk..xperla..ujian dari Allah kan???wajib terima...........



wat atta..sok kami berdua dpt dgr suara atta..hope si tecik akn happy...atta jgnla risau yer..i do my best for ur daughter..doakan dier cpt sembuh...sbb dier ank yg kuat..anak yg sentiasa memberi perkembangan positif..


ibu and atta berdoa selalu..moga saidatul di beri kesihatan yang baik...amin...







okla..time utk temankan saidatul..harus pantau sll...doakan anak saya sihat seperti sedia kala..






nite...salam...and selamat bersahur wat kengkawan..yg beragama islam..........................

Wednesday, August 11, 2010

gembira dan sayunya....

salam wat kengkawan...buat en.suami yg tersayang...selamat berbuka puasa...hehe



entry kali..ada gembira...ada cedihnya...


better kiter story yg gembira dulu yer..xnak cedih-cedih lg...



hari ini...1st day sayer berpuasa tanpa si dia..alhamdulillah dapat berbuka dgn family tersayang...br sdh azan n minum milo panas tetiba handphone berdering...ingatkan my MIL..rupanya...en.suami...alhamdulillah...sangat-sangat saye gembira..iyerla..dah 1week xdengar suara..borak sambil mkn...sambil borak..xlupa dier pesan pada saye..kuih raya..hehe..nak baju raya...nak ikan bilis kicap....kesukaan kami berdua...pas dah berborak...si tecik pulak punya turn...tp dier diam je...majuk ke sayang???jgnla camtu...sian atta....call dari jauh nk ckp ngan ibu and saidatull...lastly..she same also..dont know y.....


brg-brg en.suami sudah sayer packing cantik-cantik...sok dah bleh pos...yabedabedoo...must pa xsabar menunggu...hehe..moga pa puas hati yer...i do my best for u dear...mmuahs...



my sayang akan sampai ke bintulu pd 13hb...anchor...pastu akn masuk dock pada 16hb..wah...leh gayut lama nih...i like it..leh video call..camner rupa pa...



"



"



"



"



"



"



yg ni entry cedih..cedih wat saye...wat anda???may be tak kot....sbb sayer ibunya...
bacalah yer.....

"

"

"

"

"

"


sayunya hati saye...rupanya anakanda kami berdua not very well...smlm nmpk dier selsema je..xsangka pagi td..batuk...dan malam ni demam plak...patutla xder mood nk senyum...nk ngomel-ngomel..nk ckp ngan atta pun xnak...sayang..risau ibu tgk kamu...sedih..luluh hati ibu....xtahan hati ini bila lihat anak sakit..betul tak kawan-kawan...saper yg setuju...angkat tgn..


sepatutnya esok..saye balik ke KL..umah my MIL..tp tghari td doc siap pesan..jgn g mana-mana..even nek bus...g supermarket...g pasar mlm...and sewaktu dengannya lah...kalau ada manusia ramai..jgn sesekali pegi..madiha..take noted...baiklah doc..sayer menurut perintah...DOC OOi...doc pakar kanak-kanak..mmg best doc ni...saye suka cara dier..very caring..


then saye call pula my MIL...she said same like doc said..so..sayer terpaksa postpone...erm..nmpknya tgh bln baru ke sana la..plan mcm-mcm dah..tp apakan daya..Allah menentukan segalanya..saye pasrah..demi anak..apapun saya akan lakukan..tanpa dier..saye xtahu bagaimana keadaan sayer...ya Allah lindungilah diriku,suamiku,anakku..dan keluargaku....moga kami sentiasa di bwh rahmatmu...amin...amin ya rabb..





moga anak ibu cepat sembuh...ibu risaukan kamu..kawan-kawan...doakan anak saye cepat sembuh yer...sedihla...xleh nak tido...tgk dier meracau je..panas sgt badan dier..hope tomorrow...akan beransur pulih..





buat en.suami..saye tetiba rasa down..i need u...need u..huh..filipina dengan m'sia dah dekat..rasa mcm nak jd superwomen sekejap..boleh ker??


bye..................salam..selamat bersahur..

Tuesday, August 10, 2010

ramadhan kembali lg...


salam ramadhan almubarak wt kengkawan...wat cinta hati ku...wat umat islam sedunia..



ramadhan datang lg...
bulan ibadah...
bulan penuh dengan keberkatan...penuh dengan cahaya suci...bulan yg di rindui oleh semua umat islam..
moga di beri kekuatan utk mengharunginya dgn sabar..tabah...dan niat yg suci...

kullu a'm..waanta bikhoir..








Ku mengharapkan Ramadhan Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui Dengan sempurna
Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula
Puasa satu amalan Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti

Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja

Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan
Selangkah demi selangkah…
Dengan rahmatMu oh Tuhanku…
Ku tempuh jua





ku bermohon padamu..moga ramadhan kali ini memberi 1000 keinsafan...memberi taufik dan hidayah dan membuka hati ini agar sentiasa mengingatimu...beribadah sujud padamu..amin...








nampaknya taun ini..taun lps...kena terawih di rumah je la..huhu..xper..janji niat kiter betul...kan??



rindu-rinduan dkt en.suami...last year sayer posa penuh..even si suami di laut biru..time da sarat..en.suami sign off..tp terpaksa masuk alam utk wat combine cos...dugaan..time sarat..alhamdulillah sempat juga berpuasa..beraya...and raya ke5...hehe..tebabooo..kuarla si tecik yg di beri nama saidatul mardhiah begum...ank kesayangan kami berdua...tq for Allah..kurniaan yg sgt di dambakan kami berdua..moga menjadi anak yg solehah,cerdik dan berakal...amin..





2thn yg lalu..sayer dapat raya di atas kapal.bersama kekasih cinta sayer...





masa ni dah sarat sesangat...tinggal nk meletup sahaja..tp saya sggh happy sbbnya dapat beraya bersama si dia yg sangat saya cintai..tq Allah..














akhirnya.......................


Allah itu sggh adil...suami sy pergi...pergi mencari rezeki yg halal...tp Dia memberi saye..hadiah yg sgt berharga...iaitu...my our baby..saidatul...even thn ini org kesayangan kami tiada di sisi..xdapat berbuka...bersahur..dan beraya bersama-sama..tp kasih sayang kiter yg berjauhan tetap segar..tetap mewangi..xakan hilang begitu saje..sayang...kami sentiasa mendoakan sayang di sana..baik-baik sahaja...jika merindui kami berdua...,pejamkan matamu..anggapla sepanjang perjalanan sayang di sana..kami sentiasa menemanimu..kami sgt merinduimu..




salam ramadhan al-mubarak sayang...moga jihad kita kali ini...di permudahkan oleh Allah s.w.t...


andai ada kesilapan tutur kata...terlanjur kata......marah yang tidak sengaja..maafkan isterimu ini...jgn di simpan di dalam hati yer..tingkatkan amal ibadat..jgn lupa terawih n ngaji alquran...





we love you so much...


salam...

Monday, August 9, 2010

yang terindah dalam hidup....

yuhoooooo....hye everybody.....



huhu.....masuk hari ni...dah hr ke 5 br nak mengupdatekan my blog...maaf papa cayang...lately...i'm so...so....super dooper kebuzyan..hehe....iyerla..jln ke sana sini...berkelah sana sini....mmg weekend xlekat di rumahla..



wokey..kita kembali last week punya citer..cam biasa time weekend adalah time yg terindah yg mana time terapi utk ibu n saidatul..we oll g berkelah...mandi manda...di pantai merdeka...mmg beshla..saper yg xpernah pergi...di persilakan pergi..hehe..bkn apa..korang xkan nyesal punya...nk hampar tikar...nk bw bekal..mmg bestla...tempat pun luas...ada manyak pokok-pokok....before this mmg lengang...


actually we oll plan nak g latabayu air terjun...kat situ air mmg sejuk..air bukit kan....tp memandangkan sejak berita kuar ttg wabak kencing tikus..so..we oll tukar ke plan lain..klu yg bc berita tahu la kan??wabak tu yg buat ramai org mati...masuk wad..and sewaktu dgnnya..




kami bertolak ke sana dlm kul 10 lebey..sampai sana dlm 10.30 camtula..xla jauh..time smp sana..seb bek xramai org....sonoknyer.tp saye xmandi pun ....kemalasan..just nk bw si tecik ni main-main air..dia pun punya sonokla...xnak naik...huhu..xlehla cayang...air tgh pasang..ombak plak kuat....so kena hati-hati....nnt pa..kwn-kwn..layanla pic-pic tertarik menarik de boomm...kami di bawah...huhu...pomot..pomot...


"


"


"


"


"


"


assalammualaikum atta...rindu saidatul tak??



atta..comel tak saidatul pakai hat??ni bj mandi yg baru...ibu belikan...



haih...bila leh mandi nih..xsabo nih...ucu....cptla...



inilah ucu saye....dier sgt syg sayer...sayer suka main ngan ucu...ucu sporting...



psssttt...senyuman ni khusus utk atta je tau...org lain xboley....sayang n windu atta.....




atta..........jgn mara erk..ibu bg dier ais cream...bg rasa ckit-ckit..tp...tlg abaikan mulut si tecik yg comot nih yea....hehe..


atta...cioknya ibu wat camni....saidatul syg ibu..att balik nnt kita dtg sini lg yer...


ibu sayang kamu...hanya kamu yg buat hari- hari ibu lebih ceria....i love you sayang..



pa...tgkla anak pa ni....hehe..dah makin besar kan??pa must xsabar nk hug dier....



hari-hari yg menceriakan dgn si anak dara yg makin membesar nih..wat ibu angau..wat ibu tergelak dgn tingkahmu....


hehe...kami serupa...candid...from m.lang.......


beshnya main pasir..kalau ada atta lg besh..leh atta bw gi tmpt dalam-dalam....windu atta..haih...




bu....nak main air..angkatla saidatul....bu...




i like....i like...ibu..beshnya...atta...dont be jeles tau..hehe..



hallu.............sonok oooo..........jom..mandi...



antara bekalan yg di bawa...ada ikan goweng...ada sambal udang beso....sambal belacan...sosej...daging burger..nugget...kentang....ad manyak lagi...sodap....hingga menjilat jari..hehe




sblh kami ada...wat family day..mmg happening..sonok je...




time nak mandi....ada tangga lg nk turun ke pantai...



hye semua.........ni la antara pic-pic menarik..tertarik...mmg deboom...hehe..selamat menjamu mata sekalian....buat atta also...kami sayang atta....

udah-udah ler ibu sayer berleter ....jomla bu...siap-siap...jap g nak amik nenek di umah...dia teringin nak dtg umah cicitnya..hehe...





wokey...dokey....saye stop dulu yer..sok..sok..sayer upload lg pic kami jln-jln ke.........jeng...jeng...surprise...wokey...





bye...lebiu u all semua....





salam....









p/s : info utk tatapan semua...orang tua-tua cakap..budak-budak,baby...elok bagi kena air pantai(air masin)...daya ketahanan diaorg lg kuat...air masin kan penawar...hehe..yg baik kita amik...yg tak masuk akal tu...amik jgk..tp wat biasa dahla..kan???kan???nnt terasa plak....hehe...

Tuesday, August 3, 2010

saidatul yg ibu sayang.....

salam kengkawan semua...


hari nih entry pendek je kot...rasa mls plak..huhu...



br je balik dari tesco..membeli barang-barang dapo...yg makin dah nak abis...hehe..berkotak-kotak susu ducth lady..air coklat...coco crunch...(my peberet)...and sewaktu dengannya...xleh senarai banyak-banyak...kang en.suami tanya...saperla yg makan byk-byk nih...jenuh nk menjawab...hehe...





nak citer pasal petang td.....sambil ngemas rumah....mengelap habuk-habuk yang bertebal teruk..huhu...ada aircond je..tp habuk..jenuh mencuci..dah abis mencuci....duduk lepak di ruang tamu...sambil melipat kain..tetiba si kecik pun dtg nk nolong ibu...menolong sambil memunggah..ibu lipat..dier tlg buka kan...aduh...ank ibu...ank ibu....you so clever yang...ibu apa lg....solutionnya...ibu letak saidatul dalam walker pa.... hehe...sambil duduk dalam walker...mulut dier xhenti mengomel pa...may be marahkan ma agaknya...hehe...dia xsuka duduk dlm walker tu...ma just letak sekejap je...last-last...sambil dier tepuk tangan... bg kt flying kiss...lastly......................
"



"



"



"


"







"


"


"


"


"



"



"





inilah hasilnya.......................hehe..tertido dier pa..siannya ank ibu...cepat-cepat ibu letak dier tido di tilam...mudah sggh skrg nak tido...skrg dah xnak naik...tp suka nk menolak walker nih...



"


"


"



"



before nak sleep.....mahalnya senyuman...



"



"



"


"


"



gewam ibu tengok muka si kecik nih............hehe






hehe...must pa dah dapat ilangkan windu pa pada si tecik nih kan???dier pun sgt rindu dkt pa...kdg-kdg pegang hp...letak di telinga sambil ckp..ta....ta......ta...huh..cedih je...tp ma sll ckp dkt dier...atta g work...atta kena work di laut....atta d laut berbulan-bulan..bila atta balik sini...atta duduk berbulan-bulan jgk..sambil dier angguk-angguk..mcmla faham..hehe..




sekarang dah pandai serba serbi....

  • dah pandai clap hand....
  • dah pandai wat flying kiss..
  • dah pandai mengangguk..
  • bile gelak suka buka mulut luas-luas..
  • dah pandai main cu...cak....
  • dah pandai cium klu kiter minta cium dier...
  • dah pandai cium tgn bila kite hulurkan....
  • bila nyanyi A,B,C..one..two..three..dier pun ikut sama..tp versi bhs rojak dierla pa...hehe..mmg sweetla...pa dgr pun mcm nk gigit je...huhu..


hehe..itulah antara perubahan yg ma nmpk..moment-moment ni...mmg besh bila nmpk depan mata..even pa xdapat tgk..ma akn selalu gigih mengupdatekan blog nih wat pa....biar pa tgk si tecik ni membesar....



ok...dah jd panjang plak..klu menaip....ssh nk stop..byk sgt nk story...

nak sleep dah..nak peluk bantal busuk ibu( si tecik)..hehe...jgn jeles papa....mmuahs..we love you bery strong..

























salam...........n.............nite..............

Sunday, August 1, 2010

rindu....rindu serindunya....

tetiba rasa sunyi sepi...saidatul sdg tido...aku je yg xleh tido...tp xelokla tido tengahari camni...nnt makinla momok my body...pa...di mana ye kamu....aku kangan sama kamu...baru beberapa hari xdengar suara...rasa kosong je...dah penat main facebook..naik jemu kdg-kdg...tp xboleh...harus ada...klu xder lagi parah diri ini...kan papa?? hr ni dah 2 ogos...3 hari lagi ma ngan bby dapat dengar suara pa...even satelite fhone..janji kami berdua dapat dengar suara pa..gelak tawa pa..itu yg buat kami hilang rasa rindu bila mendengar suaramu.... hari ni xmasak pun..migrain dtg balik....may be asyik minum nescafe..ngadap laptop je..pdn muka...amik ko...nk sgt minum air tu..degil nih..doc da pesan kan...huh..anak saper nih???hehe..semestinya anak kesayangan arwah ayahanda ahmad khatib n arwah bonda mariam.....inilah kesayangan aku di dunia dan akhirat...even dah xada....tp mereka berdua..tetap di hati...tetap terpahat selamanya di hatiku....di hati adik beradikku.......


"

"

"

"

"

kesayangan kami sekeluarga...kalian berdua tetap ku rindui...sampai kapan pun..kerana..tiada pengganti di antara kalian...sungguh....saye sgt merindui mereka..krn kenangan bersama mrk xmungkin dapat saye lupakan..hanya Allah yg tahu.........alfatihah wat abah dan mak saye...

"

"

"

"

"


ok..ok...ubah tajuk..xnak story lagi..nnt lagi airmata akn berjurai...huhu....windunya..windu masakan...leteran mak..sbb saye ank yg kuat bertengkar dgn mak...degilnya...


"

"

"

"

"

tggl lagi 99 hari pa nak balik...ms akn berlau dgn cepat...kena tabah n kuat smgt...kami berdua akn menunggu pa di KLIA nnt..hehe...yea..yea...must shopping manyak kan...i like shopping..huhu....pa...ma dah survey vacation nnt....ada 3 choice..u decide yer...(langkawi,genting,bukit tinggi)3 tempat best..2 tempat sejuk..nyaman...satu lg tempat ada laut...hehe...then..december ni.kita gi chalet di yan ye..dah booking..mmg best..satu rumah lengkap dengan semua..ada kolam di luar..huhu..leh terjun...mandi manda...wah...xsabonya..



kali ni balik leh jenjalan...tanpa had..tanpa study...tanpa halangan...yerlakan...after da abis pantang pa masih under study...mmg limit sgt time nk berjimba..so...apa lagi kan pa...huhu...beshnya...so..duit pun berkoyan-koyan abis....haha...en.suami..noted please....



ok...dokey..xnak story panjang-panjang..time nak ambil adik di sekolah..da...da...




take care yer pa...we love you tribbley....sayang pa..sayang atta...mmuahs...................


"

"

"

"

"

"


kenangan di aquaria,,,,beshkan sayang...


"

"

"


"

"

masa ni tinggal beberapa hari lagi atta nk gi belayar...rindu atta...

"

"

"

"

"

senyuman wat atta tersayang..........


"

"

"

"

"

atta...manyaknye..ikan besar-besar....bestkan atta...nnt bw saidatul jalan-jalan lagi yer...

"


"

"


"

"


pa....thank you for this car...semestinya pa juga merindui kereta ini..rite??.dont worry...i take care properly...hehe...love you forever...pa..pasni kira budget utk honda accord pulak...haha..sian laki aku...
























bye............and assalammualaikum................
Related Posts with Thumbnails